kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

انتقاد مجری عراقی از وزیر خارجه عراق می‌خواهی از آل‌سعود درس مبارزه با تروریسم بگیری؟!

مجری عراقی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عراق مبنی بر اینکه تمایل داریم از تجربه عربستان در مبارزه با تروریسم استفاده کنیم! گفت: برو از تجربه آنها در یمن استفاده کن، در روشنایی روز ملتی را در یمن قتل عام می‌کنند. برو ببین با سوریه چه کردند؟ مبارزه عربستان با فساد؟

مجری عراقی در انتقاد به وزیر خارجه عراق گفت: وزیر خارجه عراق می‌گوید: تمایل داریم از تجربه عربستان در مبارزه با تروریسم استفاده کنیم. به تو چه بگویم؟ کمی حیا داشته باش. بسیار خوب برو استفاده کن. برو در زندان الناصریه آنها را ببین و از آنها استفاده کن. اسناد را ببین که عربستانی‌ها در مبارزه با تروریسم در عراق چند نفر را کشتند؟ برو از تجربه آنها در یمن استفاده کن، در روشنایی روز ملتی را در یمن قتل عام می‌کنند. برو ببین با سوریه چه کردند؟ مبارزه عربستان با فساد؟
وی افزود: بزرگترین عبارتی که هر انسان مجاهد، انسان زاهد و پاک و دینداری استفاده می‌کند، عبارت «الله اکبر» است.
آل‌سعود این عبارت را به ندای آغاز قتل و کشتن تبدیل کردند. به‌طوری ‌که در تمام کشورهای جهان اگر فریاد بزنی «الله اکبر» همه فرار می‌کنند زیرا گمان می‌کنند قصد منفجر کردن خود را داری. آن وقت شما [وزیر خارجه عراق] ملت سرافراز خود را مخاطب قرار می‌دهی و می‌گویی که قصد استفاده از تجربه عربستان را داری؟ همه می‌دانیم که آل سعود خود شیطان هستند، برای ما [عراقی‌ها] آل‌سعود خود شیطان هستند و جمهوری اسلامی از اوایل آغاز داعش، از ماه ششم شکل‌گیری داعش، از روز دهم ماه ششم 2014 هواپیماها در فرودگاه بغداد و اربیل همگی در حال خروج از عراق بودند، همگی قصد رفتن داشتند.
دو هواپیما فرود آمدند. یکی حامل شهید سلیمانی و مردان سپاه پاسداران و یکی حامل حاج علی و مردان مقاومت لبنان «حزب‌الله» و اکثر آنها در کنار شما به شهادت رسیدند. این سرزمین شرافتمند است که این خون‌های پاک در حمایت از مقدسات ما از آن دفاع کردند.
مجری عراقی ادامه داد: شما حق ندارید حدود روابط و هوشیاری ما را تعیین کنید. بردگان و جاسوسان آمریکا و خائنین به عراق و مذهب به هر دری می‌زنند و به صحنه می‌آیند و می‌گویند که دخالت ایران و عربستان را رد می‌کنیم! گویی این دو یکی هستند! این چه منطقی است که این دو را یکی می‌کند؟ کدام سیاست این را می‌گوید؟ هر دو با هم [عراقی و ایرانی] خون‌ها دادید.
آن وقت این دو را یکی می‌پنداری که چهره سیاستمدار عراقی به خود بگیری؟ درباره کدام ملی‌گرایی در جهان این‌گونه شنیدید؟ کجا شنیدید که شخصی «دوست و متحد خود که با همدیگر خون داده‌اند» و «دشمنی که خونش را ریخته باشد» را با هم برابر
بداند؟