kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

اسارت دو افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دست یک گروه ناشناس

شبکه «الجزیره» در برنامه‌ای فاش کرد یک جنبش ناشناس 2 افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هنگام انجام مأموریت محرمانه در خارج از فلسطین اشغالی ربوده است.

صهیونیست‌ها شکستی دیگر در عرصه اطلاعاتی نظامی متحمل شدند. شبکه «الجزیره» در برنامه «ما خفی اعظم» فاش کرد، یک جنبش ناشناس به نام «الحریه» دو افسر صهیونیست را که از افسران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) هستند حین انجام مأموریتی محرمانه در خارج از فلسطین اشغالی ربوده است. در ادامه این برنامه، مدارک شناسایی و عکس یکی از ربوده‌شدگان قبل از ربایش نشان داده می‌شود بدون اینکه به محل فعلی نگهداری آنها اشاره شود.
در بخشی از این ویدئو، یک افسر صهیونیست به اسم «دیوید بن روزی» در حالی که در یک جای نامعلوم لباس اسارت به تن دارد و خود را کارشناس پتروشیمی معرفی می‌کند، می‌گوید: «ما دو نفر اسرائیلی اینجا هستیم. ما به کمک نیاز داریم. حال ما را می‌بینید؛ ما در وضع وحشتناکی هستیم. دوست من آقای بیری در وضع سلامتی خوبی قرار ندارد و بیمار است و ما هیچ چیزی در اختیار نداریم. لطفا به ما کمک کنید». اسم فرد دیگر «دیوید بیری» اعلام شده است. گروه «جنبش آزادی» تصاویر مربوط به پاسپورت «دیوید بیری» و عکس گذرنامه او را منتشر کرده است. او ساکن شهرک صهیونیست نشین «معالی آدومیم» در قدس است.
در بخش دیگری از تصاویر،« دیوید بیری» لحظاتی قبل از به گروگان گرفته شدن نشان داده می‌شود. این گروه اعلام کرده است پس از گروکان گرفتن «بیری» او را به مکان امنی منتقل کرده است. دیود بیری در بخشی از فیلم اسارتش می‌گوید: «حالم خوب نیست به من یک لیوان آب بدهید» به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از الجزیره، گروه «جنبش آزادی» محل گروگان گرفتن این دو افسر صهیونیست را اعلام نکرده و آزادی آنها را منوط به آزادی اسرای فلسطینی دانسته است. رژیم صهیونیستی نیز تا کنون رسما هیچ واکنشی به این ویدئو و درخواست گروه «جنبش آزادی» نشان نداده است.