kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
سیرالئون

انفجار‌ تانکر نفت با 100 کشته

در پی انفجار یک‌تانکر نفت در شهر «فری تاون» پایتخت کشور «سیرالئون» واقع در غرب آفریقا دست‌کم یکصد نفر جان خود را از دست دادند.



به گزارش خبرگزاری فارس،بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، بسیاری از قربانیان این حادثه ظاهراً تلاش داشتند در پی واژگونی یک‌تانکر سوخت، برای خود نفت جمع‌آوری کنند که انفجار به وقوع پیوست و ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند.
 تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، مربوط به زمان پس از وقوع انفجار است و آتش‌سوزی گسترده‌ای را در خیابان نمایش می‌دهد و ستونی از دود غلیظ در هوا پراکنده شده است.
طبق این گزارش، مقام‌های محلی تاکنون جزئیاتی درباره این حادثه ارائه نکرده‌اند اما رئیس‌سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی در این خصوص اعلام کرد: «حادثه بسیار بسیار هولناکی بوده است».
 سخنگوی سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی سیرالئون در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» گفت که در پی وقوع این حادثه ۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که سردخانه مرکزی شهر فری تاون به رویترز گفت که در پی وقوع این انفجار ۹۱ جسد دریافت کرده‌اند و برخی گزارش‌ها تعداد قربانیان را تا یکصد نفر گزارش کرده‌اند. شهردار فری تاون در این خصوص اعلام کرد که انفجار فوق در جاده «بای بوره» و پس از آن به وقوع پیوست که یک‌تانکر سوخت با یک خودروی دیگر برخورد کرد. «یوون آکی ساویر» تصاویر منتشر شده در رابطه با این حادثه را بسیار «دلخراش» توصیف کرد و به نقل از برخی گزارش‌های تأیید نشده گفت که احتمالاً آمار تلفات این حادثه به بیش از یکصد نفر افزایش یابد. شهردار فری تاون در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساکنانی که تلاش داشتند سوخت نشت شده از‌تانکر را جمع‌آوری کنند، قربانی انفجارهای بعدی شدند.
وی مدتی پس از انتشار این بیانیه، آن را از صفحه فیس‌بوک خود حذف کرد و توضیحی درباره آن ارائه نکرد اما تصاویر ویدئویی در فضای مجازی قرار گرفته که افرادی را در حالی نشان می‌دهد که با هیجان زیاد در اطراف‌تانکر واژگون شده ایستاده‌اند و قوطی‌هایی را با خود حمل می‌کنند و این تصاویر ویدئویی مربوط به دقایقی قبل از وقوع انفجار است.