kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
اخبار کوتاه از فوتبال

دوازدهمین تغییر روی نیمکت تراکتور از زمان آغاز مالکیت زنوزی

پس از جدایی فیروز کریمی از تیم تراکتور، جواد نکونام به گزینه اول مدیران این باشگاه برای حضور روی نیمکت سرخپوشان تبدیل شده است.





تنها چند ساعت پس از شکست خانگی روز جمعه تراکتور مقابل پیکان، فیروز کریمی از سمت خود در تراکتور کناره‌گیری کرد تا مانند مربیان چند سال گذشته تبریزی‌ها، حضور فیروز کریمی روی نیمکت تراکتور هم کوتاه مدت باشد.در این زمینه شنیده می‌شود مدیران باشگاه تراکتور پس از سه شکست در چهار بازی، دیگر تمایلی به ادامه همکاری با کریمی نداشتند و به نوعی جدایی این مربی بیشتر با تصمیم باشگاه تبریزی بوده است تا استعفای کریمی و در نهایت جمع‌بندی روی این صورت گرفته که کریمی خودش استعفایش را اعلام کند هر چند به صورت ظاهری و صوری.از دقایق ابتدایی انتشار خبر جدایی فیروز کریمی از تراکتور، گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره گزینه جانشینی او در تبریز مطرح شده است و پیگیری‌ها نشان می‌دهد، تا این لحظه تنها گزینه مدیران باشگاه تراکتور برای سرمربیگری این تیم،‌ جواد نکونام است. نکونام در سال‌های گذشته نیز چندین‌بار در آستانه هدایت سرخپوشان تبریزی قرار گرفته بود اما هر بار این اتفاق به دلایلی منتفی شده بود و باید دید این‌بار چه سرنوشتی در انتظار دو طرف خواهد بود.نکونام تنها گزینه داخلی هدایت تراکتوری‌ها است و در صورت عدم توافق با این مربی، مدیران تبریزی سراغ گزینه خارجی خواهند رفت. گفتنی است جدایی فیروز کریمی دوازدهمین تغییر روی نیمکت تراکتور از زمان آغاز مالکیت محمدرضا زنوزی در سال ۹۷ محسوب می‌شود. همین موضوع نشان می‌دهد که زنوزی هیچ برنامه مشخصی برای آینده تراکتور ندارد و دیواری کوتاه‌تر از سرمربی برای پوشاندن بی‌برنامگی‌اش پیدا نکرده است.
رضا سخندان سرپرست دپارتمان داوری
حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون طی حکمی رضا سخندان را به سرپرستی دپارتمان داوران منصوب کرد.رضا سخندان تجربه حضور در چهار دوره جام ملت‌های آسیا، فینال المپیک ریو ۲۰۱۶، فینال جام باشگاه‌های جهان، فینال جام باشگاه‌های آسیا و دو دوره جام جهانی را در کارنامه خود دارد.پیش از این کامرانی‌فر این مسئولیت را در فدراسیون فوتبال بر عهده داشت که به علت انتخاب به عنوان دبیرکل فدراسیون، از همکار سابق خود برای قبول این مسئولیت دعوت کرد.
تارتار زیر تیغ جراحی رفت
مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که با پارگی دیسک کمر مواجه شده بود، دیروز در تهران بستری شد و جراحی کرد.او پس از این عمل سه روز نمی‌تواند در کنار تیمش حضور داشته باشد اما به احتمال فراوان در بازی پیش روی ذوب‌آهن مقابل پیکان روی نیمکت تیمش خواهد نشست.
دو استقلالی در راه پرسپولیس!
باشگاه پرسپولیس که این روزها به دنبال پرداخت مطالبات گابریل کالدرون است تا پنجره نقل‌ و انتقالاتی باشگاه باز شود، قصد دارد پس از باز شدن پنجره دو بازیکن تاجیکستانی را جذب کند.پرسپولیسی‌ها در روزهای اخیر با وحدت هنانوف و منوچهرصفروف مذاکراتی انجام داده‌اند و قرار است این دو بازیکن به تهران بیایند تا پس از توافق نهایی قرارداد امضا شود.وحدت هنانوف مدافع ۲۱ ساله‌ای است که در تیم استقلال تاجیکستان بازی می‌کند و برابر پرسپولیس هم به میدان رفت. منوچهر صفروف ۲۰ ساله هم به عنوان وینگر در استقلال تاجیکستان بازی می‌کند.این دو بازیکن قرار است به عنوان بازیکن آزاد به پرسپولیس بپیوندند.
سیتی بحران را به اولدترافورد برگرداند
تیم فوتبال منچستریونایتد با قبول یک شکست خانگی دیگر در فصل جاری لیگ برتر انگلیس شانس کم کردن فاصله‌اش با بالانشینان جدول را از دست داد. در نخستین بازی از دومین روز از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس، عصر دیروز تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و منچسترسیتی در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر صفر منچسترسیتی به پایان رسید. در این بازی یکطرفه که سیتی از نظر آماری هم تیم برتر میدان بود، اریک بایی مدافع شیاطین سرخ که در دقیقه هفتم به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد گل اول را به ثمر رساند. برناردو سیلوا هم در دقیقه 45 دومین گل سیتی را وارد دروازه میزبان کرد. به این ترتیب دومین شکست خانگی شیاطین سرخ مقابل یکی از رقبای دیرینه‌شان طی دو هفته اخیر پس از باخت خانگی 5 بر صفر مقابل لیورپول به ثبت رسید تا بار دیگر اولگنار سولسشایر و شاگردانش وارد بحران شوند.با این نتیجه منچسترسیتی 23 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد، اما منچستریونایتد با قبول چهارمین باختش 17 امتیازی و فعلاً در رده پنجم جدول ماند.این اولین پیروزی منچسترسیتی در دربی شهر منچستر در لیگ برتر انگلیس پس از چهار تلاش نافرجام از هفتم دسامبر سال 2019 بود.