kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد خبر داد

ساخت ۳۵۰ قطعه نیروگاهی توسط متخصصان داخلی

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: متخصصان نیروگاه مشهد، 350 قطعه موردنیاز واحدهای بخاری و گازی این نیروگاه را ساخته یا بازسازی کرده‌اند.


امیر طالبی ‌طرقبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره اقدامات دانشی انجام شده در نیروگاه مشهد، اظهار داشت: متخصصان نیروگاه مشهد با اتکا به دانش و تخصص خود، 350 قطعه مورد نیاز واحدهای بخاری و گازی این نیروگاه را برای حفظ پایداری تولید برق، در مدت هفت ماه ساخته یا بازسازی کرده‌اند.
وی افزود: کارکنان اداره تجهیزات کمکی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات به‌کار رفته در واحدهای بخاری‌اشکودا و الین، گازی BBC و آلستوم و واحد تصفیه آب نیروگاه، نقشی مهم و حیاتی در تعمیرات و بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه و حفظ آمادگی تولید داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد تصریح کرد: صنعت نیروگاهی کشور در سال‌های اخیر با تکیه بر تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند خود با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های بالای تأمین قطعات و قیمت پایین خرید برق از نیروگاه‌ها، روندی پایدار و مستمر در تأمین انرژی الکتریکی و خدمت‌‌رسانی به مردم و تأمین برق موردنیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور داشته است و در این زمینه به موفقیت‌های بی‌نظیر و ارزشمندی دست یافته، که یکی از مهم‌ترین آنها بهره‌مندی از دانش متخصصان خود در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی بوده است.
طالبی‌طرقبه ادامه داد: نیروگاه مشهد با بیش از نیم قرن سابقه تولید مستمر برق، طی سال‌های اخیر با رویکرد ساخت و بازسازی قطعات مختلف در داخل نیروگاه، سعی در کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و حفظ پایداری تولید نیروگاه داشته است.
وی افزود: نیروگاه مشهد با هفت واحد تولیدی و توان نامی 328 مگاوات، تأمین‌کننده بخش عمده برق مورد نیاز شهر مشهد، زائرین و مجاورین حرم ثامن‌الائمه حضرت امام رضا(ع) است.
گفتنی است توجه به ظرفیتهای درونی کشور موضوعی است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. به عنوان مثال ایشان در فرازی خطاب به دولت قبل در مقطعی تأکید کردند: «دولتى‌ها بدانند آنچه می‌تواند آنها را بر انجام وظیفه‌ خودشان قادر کند تکیه بر نیروى داخلى است؛ تکیه بر نیروى مردم است. من بارها این را عرض کردم در جلسات عمومى و همچنین در جلسات خصوصى با مسئولین دولتى، نگاهشان به دست بیگانه
نباشد.»
اهمیت توجه دولتمردان به استعدادهای درونی ملت ایران در جهت‌گیری کلی نظام جمهوری اسلامی آن‌چنان است که رهبر معظم انقلاب در اولین روزی که دولت روحانی ، مسئولیت سنگین اداره‌ کشور را بر عهده گرفت به آن‌اشاره کردند و «خلع سلاح» در مقابل مشکلات را عاقبت کسانی دانستند که به بیرون کشور دل می‌بندند:
«درس بزرگی که ما از این فشارهای اقتصادی دریافت کردیم، این است که هرچه می‌توانیم، باید به استحکام ساخت داخلی قدرت بپردازیم؛ هرچه می‌توانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائی که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتی با یک چنین مشکلاتی مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. ظرفیت‌های ملت ایران خیلی زیاد است. ما باید بپردازیم به استحکام ساخت درونی اقتدار ملی.»