kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
وزیر نفت:

10 لیتر سهمیه جبرانی بنزین پایان همین ماه واریز می‌شود

وزیر نفت از واریز 10 لیتر سهمیه جبرانی بنزین برای خودروهای شخصی در پایان همین ماه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، جواد اوجی دیروز پس از پایان نشست اوپک‌پلاس گفت: از ملت عزیز ایران تشکر می‌کنم که در ماجرای اختلال در سامانه هوشمند سوخت صبوری به خرج دادند و ما نیز در وزارت نفت تمامی تلاش خود را کردیم تا این مشکل در اسرع وقت حل شود.
وی ادامه داد: هم‌اکنون تمامی جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند و امکان عرضه بنزین با دو نرخ آزاد و سهمیه‌ای در آنها وجود دارد. وزیر نفت خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت سهمیه بنزین ویژه برای جبران مدتی که امکان عرضه بنزین سهمیه‌ای وجود نداشت در پایان آبان‌ماه واریز می‌شود.
اوجی ادامه داد: بدین ترتیب سهمیه بنزین خودروهای شخصی به جای 60 لیتر به 70 لیتر در ماه پیش‌رو افزایش می‌یابد و سهمیه موتورسیکلت‌ها نیز از 25 لیتر به 30 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: توفیقات خوبی در صادرات نفت و میعانات گازی ایران رقم خورده است و اتفاق اقدام اخیر آمریکایی‌ها برای مصادره نفت ایران هم ناشی از ناتوانی در جلوگیری از فروش نفت ایران بوده است.
وزیر نفت در پایان بیان کرد: وزارت نفت به هیچ‌وجه صادرات نفت و میعانات گازی را معطل مذاکره نخواهد کرد و ما راهکارهای خودمان را پیش می‌گیریم. درباره اختصاص سهمیه بنزین جبرانی به صاحبان خودرو گفتنی است که مردم بسیاری نسبت به این موضوع گلایه دارند. افرادی که خودرو ندارند می‌گویند پیش از این نیز اصل اختصاص سهمیه به دارندگان خودرو بی‌عدالتی بود، چرا که مردم عادی از این یارانه بهره‌مند نمی‌شدند، ولی اکنون با تخصیص سهمیه جبرانی این بی‌عدالتی مضاعف خواهد شد.
در واکنش به این خبر، یک مخاطب در فضای مجازی نوشت: «چرا دولت داره بنزین یارانه به کسانی که خودرو دارند می‌ده؟ چرا به کسانی که خودرو ندارند مبلغ یارانه بنزین را نمیده‌؟ این عین بی‌عدالتی است‌.30 لیتر بنزین با قیمت یارانه هزار و 500 تومان درماه می‌شود 45 هزار تومان، این مبلغ باید برای کسانی که فاقد خودرو هستن و با شماره کارت ملی قابل شناسایی هستند هم واریز بشود».