kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
بارش باران در ۲۳ استان کشور ادامه دارد

امداد‌رسانی هلال احمر به آسیب‌دیدگان سیل و آبگرفتگی در 7 استان

 

رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۴۱ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور خبر داد.
مهدی ولیپور دیروز به خبرگزاری ایسنا گفت: در پی هشدار هواشناسی درباره بارندگی‌های اخیر، سازمان امداد و نجات تمامی نیروهای خود در استان‌های پیش‌بینی شده را به حالت آماده‌باش درآورده و علاوه‌بر آن اقدام به اطلاع‌رسانی و هشدار پیرامون این موضوع نیز به ساکنان مناطق دارای احتمال جاری شدن سیلاب کرد.
ولیپور درباره عملیات‌های انجام شده بیان داشت:‌ طی 48 ساعت منتهی به جمعه، هفت استان کشور یعنی آذربایجان غربی، زنجان، قم، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و مازندران تحت تاثیر حوادث ناشی از بارش‌ها که شامل سیلاب و آبگرفتگی بود قرار گرفتند که در مناطق مجموعا به ۱۴۱ نفر امدادرسانی شد.
وی با بیان اینکه دو تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود:‌ از ۱۵ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده و ۱۸ تن نیز به مناطق امن انتقال داده شدند.
به گفته ولیپور، آماده‌باش امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد.
سیل مهاباد ۵ میلیارد تومان
به زیرساخت‌های شهری خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: سیل مهاباد به ۵۰۰ هکتار از اراضی خسارت زد.
امیرعباس جعفری در گفت‌و‌گو با ایسنا درخصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده مهاباد اظهارداشت: پیرو وقوع سیل روز چهارشنبه در منطقه مکریان مهاباد بلافاصله با دستور استاندار تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان وارد عمل شدند.
جعفری با بیان اینکه خوشبختانه این بلای طبیعی، خسارت جانی به دنبال نداشت و خسارت‌های مالی وارده نیز شامل ۳۵ دستگاه خودرو، حدود ۷۵واحد مسکونی در حد آبگرفتگی و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و ‌باغی و همچنین نزدیک پنج میلیارد تومان به زیر ساختهای شهری است.
تداوم بارش باران در ۲۳ استان کشور
رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران در تمام یا برخی از نقاط ۲۳ استان کشور طی امروز و فردا خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوا در روزهای آتی گفت:‌ آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور امروز و فردا در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی و لرستان، چهار محال بختیاری وکهگیلویه و بویر احمد ادامه خواهد داشت. همچنین در برخی از نقاط استان‌های ایلام، کرمان، فارس، هرمزگان، خوزستان، سمنان، یزد، اصفهان و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز وضعیت مشابه وجود دارد.
ضیائیان افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه‌بر استان‌های یادشده در برخی از مناطق استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش باران و در برخی از نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز و زاگرس و کرمان بارش برف پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه برابر پیش‌بینی‌ها روند کاهشی دما تا روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت، گفت: در روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.