kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
رکورد تزریق واکسیناسیون روزانه باز هم شکست

افزایش مناطق قرمز کرونایی به 33 شهر در کشور

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای با اشاره به شناسایی هشت هزار و ۶۳۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور، اعلام کرد: ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ دیگر جان خود را از دست دادند.
به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است:« تاکنون ۵۴ میلیون
و ۷۶۴ هزار و ۷۱ نفر دُز اول، ۳۷ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۴۲ نفر دُز دوم و ۱۲۹ هزار و ۱۲۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته، ۹۳۰ هزار و ۸۰۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. از 13 تا ۱۴ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۶۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۶۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۵۷ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۵۳ نفر رسید.»
رکورد تزریق واکسیناسیون روزانه شکست
رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در کشور در 24 ساعت منتهی به روز پنجشنبه با تزریق یک میلیون و ۶۷۸ هزار و ۶۷ دُز واکسن کرونا شکسته شد. این بیشترین تعداد تزریق روزانه واکسن کرونا در ایران از ابتدا تا کنون بوده است.
افزایش شهرهای قرمز
همچنین براساس جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از سوی اپلیکیشن «ماسک» وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز از 2۹ مورد به 33 شهر افزایش یافت. همچنین 95شهربا وضعیت نارنجی‌، 220شهر با وضعیت زرد و 100 شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارند. شهرستان‌هایی که از شنبه ۱۵ آبان قرمز خواهند بود عبارتند از: جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت (آذربایجان غربی)، مبارکه (اصفهان)، ایوان، چرداول، دره‌شهر (ایلام)، بیرجند، قائنات، نهبندان (خراسان جنوبی)، خلیل آباد، سبزوار، کاشمر (خراسان رضوی)، جاجرم، گرمه (خراسان شمالی)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، سرچهان، ممسنی (فارس)، بانه (کردستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، پاوه (کرمانشاه)، پلدختر (لرستان)، تفرش (مرکزی)، خاتم، مهریز (یزد).
در اطلاعیه اپلیکیشن ماسک آمده است:«واکنش سریع و تعطیلی کامل ادارات دولتی، بانک‌ها و مشاغل غیرضروری، آموزش حضوری، تالارهای پذیرایی، بیرون‌بر شدن رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، منع سفر، در شهرهای قرمز ضروری است. اگر روند افزایشی شهرهای قرمزبه سرعت مهار نشود، با خطر جدی موج ششم کرونا مواجه خواهیم بود.بازگشایی کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها هنوز بسیار پرخطر است.»
بر این اساس، تهران، کرج، تبریز و زنجان در وضعیت زرد قرار گرفتند.
وزیر بهداشت: مشاهده نشدن آثار موج ششم
نباید موجب عادی انگاری مردم شود
وزیر بهداشت گفت: با توجه به وضعیت ثابت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا و شرایط مطلوب مراکز درمانی کشور، هنوز اثری از موج ششم شیوع این ویروس مشاهده نشده است. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان اظهار داشت: در هفته‌ اخیر، وضعیت ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ ثابت بوده اما همه نیروها در آماده‌باش هستند و امیدواریم با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، از شیوع موج ششم کرونا تا حد امکان جلوگیری کنیم. وی افزود: مشاهده نشدن آثار موج ششم، نباید موجب عادی انگاری مردم شود و لازم است برای جلوگیری از ورود پیک دیگری از شیوع کرونا، مسائل بهداشتی تا حد امکان رعایت شود.