kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

تلفات کرونا سیر صعودی گرفت سازمان جهانی بهداشت زنگ‌های خطر را به صدا درآورد

 

سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه «در هفت روز بین ۲۵ تا ۳۱ اکتبر (سوم تا نهم آبان) تلفات جهانی کرونا 8 درصد و موارد ابتلا 3 درصد افزایش داشته، نسبت به ادامه این روند هشدار داد.
داده‌های وبگاه «ورلدامترز» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان جهانی به ویروس کرونا تا عصر دیروز از مرز 248 میلیون و 433 هزار نفر فراتر رفت و شما فوتی‌ها نیز به بیش از 5 میلیون و 32 هزار نفر رسید. از سوی دیگر گزارش سازمان بهداشت جهانی از افزایش شمار فوتی‌ها و مبتلایان حکایت دارد.
سازمان بهداشت جهانی دیروز در بولتن هفتگی خود اعلام کرد بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان بین ۲۵ تا ۳۱ اکتبر (سوم تا نهم آبان) به کووید-۱۹ مبتلا شده‌ و بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش «تاس»، میزان موارد جدید ابتلا نسبت به دوره هفت روزه قبل نیز 3 درصد و میزان تلفات 8 درصد افزایش یافته است.
طبق این گزارش، به غیر از منطقه اروپا که افزایش 6 درصدی موارد جدید ابتلای هفتگی را در مقایسه با هفته قبل گزارش کرده، سایر مناطق کاهش یا روند پایدار را گزارش کرده‌اند. آمریکای شمالی و جنوبی 3 درصد افزایش و اقیانوس آرام غربی 2درصد افزایش گزارش کردند. در عین حال، کاهش جدی در موارد جدید ابتلا در مدیترانه شرقی (۱۲ درصد کاهش)، آسیای جنوب شرقی (۹ درصد کاهش) و آفریقا (۹ درصد کاهش) گزارش شده است.
به گزارش فارس این سازمان می‌افزاید: «بیشترین رشد در ارقام مرگ و میر در آسیای جنوب شرقی گزارش شده که در آن تلفات ۵۰ درصد افزایش یافته است. اروپا افزایش ۱۲ درصدی را گزارش کرده، در حالی که غرب اقیانوس آرام ۱۰ درصد افزایش موارد فوتی داشت.»