kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در ایران از ۹۰ میلیون دُز گذشت

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای خبر داد: مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در ایران از ۹۰ میلیون دُز گذشت.

 


به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: «تا‌کنون
۵۳ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۵۶ نفر دُز اول، ۳۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۳۴ نفر دُز دوم و ۱۰۲ هزار و ۸۶۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۰ میلیون و ۶۸ هزار و ۸۶۵ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته، ۸۱۳ هزار و ۶۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.
از 11 تا ۱۲ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۵۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۶۲ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون پنج میلیون و ۵۴۷ هزار
و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سه هزار و ۷۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا‌کنون ۳۵ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز،
۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.»
گفتنی است، هم اکنون شهرستان‌های جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پیرانشهر، چایپاره (آذربایجان غربی)، مبارکه (اصفهان)، چرداول، دره‌شهر (ایلام)، کیار (چهارمحال و بختیاری)، قائنات (خراسان جنوبی)،
خلیل آباد، سبزوار، کاشمر (خراسان رضوی)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، سرچهان، ممسنی (فارس)، آبیک (قزوین)، بانه، دیواندره، مریوان (کردستان)، شهربابک (کرمان)، پاوه، روانسر، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، پلدختر (لرستان) و مهریز (یزد) در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.