kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با رئیس‌کمیسیون فرهنگی مجلس:

موافق تعطیلی فضای مجازی نیستم اما باید از آسیب‌های آن جلوگیری کرد

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عباس آقاتهرانی رئیس‌کمیسیون فرهنگی مجلس از بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی اظهار نگرانی کرد و گفت: اینکه ما قانونی را تصویب و ابلاغ کنیم اما نظارت بر اجرا نداشته باشیم موثر نیست بلکه باید با نظارت دقیق، در اجرای آن نیز سهیم باشیم.

 

قم- خبرنگار کیهان:

وی با اظهار نگرانی از وضعیت صدا و سیما افزود: آیا واقعا صدا و سیمای ما در طراز کشوری که انقلاب کرد و اسلامی است می‌باشد؟ بخشی از برنامه‌ها خلاف شرع است که باید جلوی آن گرفته شود.
این مرجع تقلید در ادامه با‌ اشاره به فرهنگ غنی اسلام افزود: دنیای امروز تشنه حقایق اسلام است. امام رضوان تعالی علیه با قیام خویش نگاه جهانیان را به اسلام جلب نمود و شاکله خاصی به دنیا معرفی نمود و آن شاکله تدین و اسلام است. دنیای امروز که از زر و زور و تزویر، که تنها سرمایه دشمنان اسلام است خسته شده، به دنبال حقیقت اسلام ناب محمدی است. امروز شما باید مسایل فرهنگی خارج از کشور را پیگیر باشید که آیا سازمان فرهنگ و ارتباطات توانسته است پیام فرهنگی انقلاب و ایران و اسلام را به جهان معرفی کند؟
آیت‌الله نوری‎‌همدانی در ادامه وضعیت فرهنگی در فضای مجازی را نگران‌کننده دانسته و افزود: همه با بسته شدن فضای مجازی مخالف هستیم، اما باید نسبت به کنترل ناهنجاری‌های آن حساس بود. متاسفانه دشمنان با استفاده از این فضا، جوانان و خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده که در مقابل این نقشه دشمن باید اقدامات مناسبی انجام گیرد.
وی ایجاد شبهه در فضای مجازی نسبت به اسلام و انقلاب و شیعه را فراوان دانسته که نیازمند پاسخگویی است.