kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
روزنامه صهیونیستی هاآرتص:

اسرائیل گواهی مرگ خود را امضاء کرده فقط باید منتظر زمان باشد

تحلیلگر صهیونیست طی یادداشتی در روزنامه «هاآرتص» با برشمردن 6 دلیل و بحران عمدتا داخلی نوشته، رژیم صهیونیستی گواهی حذف خود از نقشه را امضا کرده و زمان مرگ این رژیم دور نیست.

 

سرویس خارجی-

زوال «اسرائیل» به یکی از موضوعات مهمی تبدیل شده که در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها و مقامات غربی بر آن به صورت مکرر تاکید کرده‌اند. همین چند وقت پیش بود که سرهنگ بازنشسته آمریکایی و رئیس‌دفتر وزیر خارجه این کشور در دوران «کالین پاول» اعلام کرد رژیم صهیونیستی مشکل موجودیتی دارد و تا 20 سال آینده فرو می‌پاشد. به دنبال آن یک عضو پیشین سازمان جاسوسی شاباک نیز به این امر اعتراف کرد آنجا که گفت: «آینده اسرائیل تیره و تار است.» «یعقوب شارِت» پسر «موشه شارت» در گفت‌و‌گو با روزنامه «هاآرتص» این را هم گفت که ضدِ صهیونیست‌ شده و «یهودی‌ها» را به ترک فلسطین اشغالی تشویق خواهد کرد.
«یوسی هلیوی» پژوهشگر و مورخ صهیونیست هم در یادداشتی در روزنامه «معاریو» نوشته بود «معادله پیشین که می‌گفت جنگ‌های اسرائیل در میدان‌های دشمنان رخ می‌دهد، تغییر کرده و بر اساس گزارش‌های امنیتی، جنگ بعدی در قلب اسرائیل خواهد بود». در ادامه این اظهار نظرها «روگل آلور» تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی برای روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشته، رژیم اسرائیل گواهی مرگ خود را امضا کرده و تنها باید منتظر زمان این امر بود. آلور سپس چند دلیل برای ادعای خود ذکر کرده: دلیل اول آن است که رژیم صهیونیستی یک «دولت آپارتاید و دو ملیتی» است، یهودیان اکثریت آن را تشکیل می‌دهد و بیشتر آنها نه تنها از ادامه اشغال اراضی فلسطینی حمایت می‌کنند بلکه با این رژیم در این موضوع نیز همکاری می‌کنند. آنها از نظر تئوری و عملی به حمایت خود ادامه خواهند داد.
دلیل دوم از نظر این تحلیلگر صهیونیست جنبش حمایت از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق است، جنبشی که نژادپرست، فاشیست
و ضد دموکراتیک است و از نتانیاهویی حمایت می‌کند که متهم به جرایم سنگین جنایی است و دیدگاه‌های دیکتاتورمآبانه خود را پنهان نمی‌کند. چپگراهای صهیونیست به مسیر تضعیف خود تا ناپدید شدن ادامه خواهند داد. این تحلیلگر ادامه داد، دلیل سوم «منطقه خودمختاری یهودیان افراطی از نظر مذهبی و ایدئولوژیک» در داخل فلسطین اشغالی است، اینها نیروی کار و تولید نیستند و باری بر دوش دولت رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند. آلور دلیل چهارم برای نابودی اسرائیل از روی نقشه را معضل آلودگی محیط زیستی در فلسطین اشغالی دانست و نوشت، فلسطین اشغالی، شلوغ، پر از زباله و بیش از حد گرم است. وی افزود، دلیل پنجم تضاد فرهنگ‌ها در داخل جامعه صهیونیستی و عدم وجود فرهنگ گفت‌وگو به ویژه در شبکه‌های اجتماعی است همانگونه که برنامه‌های تفریحی بی‌ارزش در شبکه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی، پدیده نقد و انتقاد را کلا از بین برده است. این تحلیلگر دلیل آخر را امکان وقوع جنگ و احتمال شلیک هزاران موشک به سمت فلسطین اشغالی از سوی محور مقاومت، در صورت وقوع آن دانست.
خبر دیگر اینکه، متنیاهو انگلمن ناظر رژیم صهیونیستی، دیروز در کنفرانس مطبوعاتی «ایلات» درباره آمادگی رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات سایبری و تغییرات آب و هوایی سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. بر اساس گزارش روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، ناظر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که دستگاه‌های این رژیم آمادگی برخورد با حملات سایبری را ندارد. او در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن هشدار در این باره، به داده‌های مرکز آمار این رژیم در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و افزود که ۲۴۵ هزار مورد جنایت سایبری تنها در داخل اراضی اشغالی رخ داده که از جمله آن می‌توان به سرقت اطلاعات، مسائل مربوط به آزار جنسی و... اشاره کرد.
این اظهارات در حالی اعلام شده است که روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» اخیرا گزارش داد که گروهی موسوم به «عصای موسی (Moses Staff) با هک داده‌های نظامی رژیم صهیونیستی، فایلی را منتشر کرده که شامل مشخصات کامل نیروهای گردان رزمی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی ماه‌های گذشته نیز منابع عبری‌زبان از چند حمله سایبری به شرکت‌های مهمی در اراضی اشغالی خبر داده بودند. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت، سی‌ام شهریور ماه، خبر داده بود که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارتباطی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته است.