kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

دستگیری معاون سابق وزارت صمت به اتهام فروش غیرقانونی ذخایر راهبردی روغن کشور

 


معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان مرتبط با وی به این اتهام که در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال ۹۹ نقش داشته‌اند، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند.
به گزارش صدا و سیما، معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان که متهم هستند نقش زیادی در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال 99 داشته‌اند، دستگیر شدند.
براساس این گزارش، این مسئول دولت قبل، متهم است که با دریافت رشوه، ارز چهار هزار و 200 تومانی مربوط به واردات روغن را به شرکتی خصوصی تخصیص داده، که نه تنها از این ارز برای واردات روغن استفاده نکرده، بلکه بخشی از ذخایر راهبردی روغن کشور را نیز به صورت غیرقانونی به فروش رسانده است.
پرونده این افراد که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و همچنین اقدامات سوء مختلفی از قبیل ارتشاء، حیف و میل بیت‌المال، خیانت در امانت، قاچاق و... بازداشت شده‌اند،
جهت رسیدگی در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است.
گفتنی است سال گذشته در مقاطع مختلفی بازار روغن با چالش‌های جدی مواجه شد به طوری که یا روغنی در فروشگاه‌ها وجود نداشت و یا اگر موجود می‌شد، به بهای گزافی به فروش می‌رسید. عجیب‌تر آنکه برخی فروشندگان تنها به شرطی که خریداران در کنار روغن، اقلام دیگری هم خرید می‌کردند، حاضر به عرضه روغن می‌شدند!
در همان زمان گزارش‌هایی مبنی بر احتکار روغن از سوی برخی سودجویان مطرح می‌شد و گمانه‌زنی می شد که دست‌هایی در کار است تا بازار ملتهب باقی بماند.
این آشفتگی در شرایطی رقم می خورد که حجم قابل توجهی از ارز دولتی چهار هزار و 200 تومانی برای واردات این کالای اساسی تخصیص یافته بود ولی مردم معتقد بودند که نتیجه ملموسی در قیمت‌های بازار و زندگی آنها نداشته
است.