kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 

انتخاب مدیرعامل پرسپولیس تا پایان هفته جاری
با اعلام مشاور وزیر ورزش و جوانان،‌ قرار است مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تا آخر هفته جاری مشخص شود.
بیژن ذوالفقارنسب درباره آخرین وضعیت انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: مجموعه وزارت ورزش در تلاش است تا هیئت‌مدیره و مدیرعامل این باشگاه به بهترین نحو انتخاب شوند. برای پست مدیرعاملی یکی دو نفر گزینه هستند و فکر می‌کنم تا پایان هفته جاری تکلیف مدیریت باشگاه مشخص شود. مشاور وزیر ورزش و جوانان، درباره مشکلات پرسپولیس و استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای عنوان کرد: یکسری اقدامات فوری انجام شده و قرار است ادامه پیدا کند. این مشکل را دیگر باشگاه‌ها نیز داشتند و چیزی نیست که فقط مختص به این دو باشگاه باشد. کارگروه خوبی در وزارت ورزش ایجاد شده و قرار است به طور دقیق به این موضوع ورود کند.
این در حالی است که طی چند وقت اخیر نام حبیب کاشانی، محمد دادکان، علی اکبر طاهری، محمدرضا داورزنی و ابراهیم شکوری برای تصدی مدیریت پرسپولیس مطرح است.
احتمال جدایی میلاد جهانی از ذوب‌آهن
هافبک ذوب‌آهنی‌ها در آستانه جدایی از تیم ذوب‌آهن قرار دارد.
طی روزهای گذشته زمزه‌هایی مبنی بر جدایی میلاد جهانی و پیشنهاد باشگاه فولاد برای جذب این بازیکن مطرح شده و به نظر می‌رسد این بازیکن در آستانه جدایی از جمع شاگردان مهدی تارتار قرار دارد.محمود یزدخواستی، سرپرست تیم فوتبال ذوب‌آهن در این رابطه اظهار کرد: فعلا به صورت قطعی جدایی میلاد جهانی مطرح نیست چون این بازیکن با باشگاه قرارداد دارد اما پیشنهاداتی دارد و صحبت‌هایی هم شده است. البته این صحبت‌ها هنوز نهایی نشده است.
شجاعیان و باقری به هوادار پیوستند
هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال و مهاجم اسبق این تیم به تیم فوتبال هوادار پیوستند.
داریوش شجاعیان‌هافبک تیم فوتبال استقلال با عقد قرارداد یک ساله به تیم فوتبال هوادار پیوست.این بازیکن قرار است امروز در تست‌های پزشکی ایفمارک شرکت کند.روح الله باقری بازیکن فصل گذشته سپاهان هم دیروز در محل تمرین هوادار شرکت کرد و شاگرد رضا عنایتی شد.قرار است باشگاه هوادار علیرضا چراغعلی را از فهرست این تیم خارج کند و یک بازیکن دیگر این تیم تا یکی دو روز آتی از فهرست خارج خواهد شد تا در نهایت 2 استقلالی پیشین به جمع شاگردان عنایتی اضافه شوند.تیم فوتبال هوادار از 3 بازی گذشته خود امتیازی کسب نکرده است.
سراج جانشین فیروزی شد
سرپرست تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان تغییر کرد.علی فیروزی، سرپرست تیم فوتبال نفت آبادان به دلیل بیماری و عدم اخذ تاییدیه ایفمارک، در ادامه رقابت‌های این فصل لیگ برتر نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.فیروزی به دلیل مشکلات قلبی پس از دیدار با فجرسپاسی برای گذراندن تست پزشکی در ساختمان ایفمارک به تهران سفر کرد اما تاییدیه لازم برای فعالیتش در لیگ برتر صادر نشد. وی در روز بازی با شاگردان
علی اصغر کلانتری هم روی نیمکت تیمش ننشست.طبق تصمیم مسئولان این باشگاه بهنام سراج، سرمربی سابق نفت آبادان به عنوان جانشین فیروزی در تیم نفت انتخاب شد.
تفاوت چشمگیر دستمزد داوران و کمک داوران
رئیس‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال مبلغ دستمزد داوران لیگ برتری در این فصل را اعلام کرد.
در شرایطی که فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر از افزایش چهار برابری دستمزد داوران فوتبال کشورمان خبر داده بود، خداداد افشاریان دیروز مبلغ دقیق دستمزد داوران و کمک داوران لیگ برتری را در این فصل اعلام کرد.طبق اعلام رئیس‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دستمزد داوران برای قضاوت در هر بازی لیگ برتر پنج میلیون و 90 هزار تومان است اما مبلغ دریافتی کمک داوران برای هر بازی لیگ برتر تفاوت چشمگیری با داوران دارد. رئیس‌کمیته داوران در این گفت‌و‌گو مدعی شد اگر اشتباه نکنم دستمزد کمک‌ها 750 هزار تومان است.
واکنش کمیته انضباطی به رفتار الهامی
عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را پیرامون اتفاقات رخ داده در بازی گل گهر سیرجان و نساجی مازندران ارائه کرد.
حسین عبداللهی درخصوص اتفاقات رخ داده در دیدار نساجی و گل گهر سیرجان و اخراج ساکت الهامی به دلیل اعتراض به داور اظهار داشت: آقای الهامی به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی آینده محروم است و نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. این مربی 3 ماه محرومیت تعلیقی دارد و طبیعتا بعد از گزارش ناظر بازی اعضای کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.