kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
مقام صهیونیست:

حزب‌الله لبنان با 100 تیر موشک نقطه‌زن و دقیق می‌تواند تأسیسات اتمی اسرائیل را هدف قرار دهد



سرویس خارجی-
مقام‌های نظامی صهیونیستی از تجهیز زرادخانه حزب‌الله به موشک‌های نقطه‌زن خبر دادند. رئیس‌سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت که تصاویر ماهواره‌ای جدید خطری جدی علیه اسرائیل است و هشدار داد که دشمنان اکنون بهتر می‌‌توانند با موشک‌های دقیق به این هدف حمله کنند.
منابع خبری صهیونیستی یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از تجهیز زرادخانه نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان به موشک‌های نقطه‌زن و با دقت اصابت بسیار بالا خبر دادند. خبرنگار نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در توئیتی نوشته که بر اساس برآوردهای مقام‌های نظامی، زرادخانه موشکی حزب‌الله به 100 تیر موشک نقطه‌زن
مجهز است.
به گفته این مقام‌های نظامی صهیونیستی، نیروهای حزب‌الله در حال طی دوره‌های آموزشی برای «حمله غافلگیرانه به اسرائیل» نیز هستند. این خبر همزمان شده با خبر حملات گسترده هکری به زیر ساخت‌های این رژیم.
به گزارش فارس، این در حالی است که به نوشته روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» ژنرال «عاموس گیلعاد» رئیس‌سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم آپارتاید صهیونیستی هم گفته: «تصاویر ماهواره‌ای جدید خطری جدی علیه اسرائیل است... دشمنان اکنون بهتر می‌‌توانند با موشک‌های دقیق به این هدف حمله کنند.» دیگر کارشناسان دفاعی می‌گویند که این تصاویر موجب تقویت اطلاعات آنها در مورد دارایی‌های کلیدی رژیم صهیونیستی می‌شود.
گفتنی است، چندی پیش نیز «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای هشدار داده بود در صورتی که روزی «اسرائیل با حزب‌الله لبنان درگیر شود» انتظار هدف قرار گرفتن با دو هزار موشک در روز را باید داشت.
حزب‌الله رکن اساسی لبنان
خبر دیگر از جبهه مقاومت آن‌که «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در ادامه جنجال‌ها و فتنه‌ای که آل‌سعود به بهانه انتقادات وزیر اطلاع‌رسانی از جنگ یمن به راه‌انداخته و آن را به بهانه‌ای برای حمله به حزب‌الله بدل کرده است، خطاب به وزیر خارجه سعودی که مشکل را در «سیطره حزب‌الله» خوانده بود، گفته: «حزب‌الله یک جزء و رکن اساسی در لبنان است، اما تنها رکن در لبنان نیست و نماینده همه لبنان محسوب نمی‌شود.
حزب‌الله بر لبنان سیطره ندارد، اما یک جزء اساسی است و هر گروهی در لبنان ویژگی‌های خود را دارد که از آن دست برنمی‌دارد.»
سید «هاشم صفی الدین» رئیس‌شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز در این باره گفت که تنش‌آفرینی ریاض در مناسبات خود با بیروت بخشی از نگرانی «محمد بن سلمان» ولیعهد پرحاشیه سعودی از تبعات آزاد‌سازی استان مأرب یمن به دست جنبش انصارالله است.