kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
یک تولیدکننده:

نصب برچسب قیمت روی محصولات لوازم خانگی الزامی می‌شود

یک تولیدکننده لوازم خانگی با بیان اینکه در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور قرار شده قیمت مصرف‌کننده بر روی محصولات نصب شود، گفت: افزایش قیمت نداده‌ایم اما راضی به ثبات قیمت‌ها هم نیستم.


بابک ثقفی در نشستی خبری با بیان اینکه بنا به گفته معاون اول رئیس‌جمهور حدود 45 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار کالاهای قاچاق قرار دارد، گفت: متأسفانه هیچ‌یک از هزینه‌های قانونی در بخش کالاهای قاچاق پرداخت نمی‌شود.
وی افزود: کالاهای قاچاق در زمان خیلی کم تا دم مرز می‌آیند و به راحتی در بازار توزیع می‌شوند. این درحالیست که تولیدکننده برای خرید مواد اولیه 4 تا 5 ماه منتظر بوده تا آنها را تهیه کند.
ثقفی در رابطه با اینکه چرا بعد از نامه رهبری مبنی ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای، شرکت‌های تولیدی به جای کسب رضایت بیشتر مصرف‌کننده ایرانی به افزایش قیمت‌ها اقدام کردند، گفت: واحد تولیدی ما به هیچ عنوان گران نکرده است و حتی در جلسه با مسئولان سازمان حمایت مستندات عدم افزایش قیمت‌ها را ارائه خواهد داد. البته ما بر خلاف اینکه به دستورالعمل قیمت‌گذاری پایبند هستیم اما نسبت به عدم تغییرات قیمتی اعتراض داریم.
این تولیدکننده در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شما مدام از افزایش هزینه‌های تولید و ممانعت دولت در عدم افزایش قیمت‌ها صحبت می‌کنید این روال تا کی ادامه خواهد یافت آیا صنعت لوازم خانگی در آینده با دستور‌العمل جدیدی در قیمت‌گذاری محصولات روبه‌رو خواهد شد ؟ افزود: فعلاً در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور قرار شده قیمت مصرف‌کننده بر روی محصولات اعمال شود. البته هنوز زمان آن مشخص نیست اما قیمت کارخانه‌، توزیع و مصرف‌کننده مشخص خواهد شد. علاوه بر این قیمت‌ها در سامانه 124 هم درج می‌شود تا براساس آن مردم از قیمت‌ها اطلاع داشته باشند.
وی با اعلام اینکه به اعتقاد من برای کمک به واحدهای تولیدی نخست باید ارز ترجیجی با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکننده مجبور است بهره‌های 22 درصدی را به سیستم بانکی پرداخت کند در حالی که در کشورهای دیگر برای تولیدکننده بهره صفر درصدی در نظر گرفته شده
است.
ثقفی درخصوص واردات یک میلیون دلار درب یخچال با مبدا کشور چین از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام، افزود: باید این نکته را متذکر شوم که تولید‌کننده برای ارزیابی محصولات جدید در بازار تا حدودی بخشی از قطعات را از محل واردات تأمین و سپس داخلی‌سازی می‌کند. البته این آخرین محموله وارداتی درب یخچال بود و با پیاده‌سازی ماشین‌آلات این قطعات در داخل کشور تولید خواهد شد.