kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

وقتی اظهارات تقطیع‌شده حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری دستمایه نقادی شد

انتشار کلیپ تقطیع‌شده از سخنان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه واکنش‌هایی را به همراه داشت که حاکی از برداشت‌هایی ناقص بود.

سرویس سیاسی ـ

اخیرا کلیپی کوتاه و تقطیع‌شده از اظهارات حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره چگونگی عدالت‌خواهی امامان جمعه منتشر شد و واکنش‌های مختلفی را به‌دنبال داشت.
عده‌ای با اشاره به بخشی از سخنان وی که می‌گوید: «ائمه جمعه می دانستند طبق نظر امامین انقلاب طرح این نوع مسائل- عدالتخواهی - به صورت مصداقی ممنوع است.» برداشت‌ خود را منعکس کردند و از باب نقد وارد شدند. آنها نوعاً در مطالب خود، اشاراتی غیرمرتبط به کلام رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه داشتند که وانمود می‌کرد با اصل مبارزه با فساد مخالفت شده است. حال آنکه بخش دیگر اظهارات حاج‌علی‌اکبری نشان می‌دهد، وی دیدگاهی راسخ و از منظر آموزه‌های دینی به این مقوله دارد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در همان جلسه علاوه بر آنچه در کلیپ تقطیع‌شده آمده، می‌گوید: «حواسمان هست و توجه داریم آنجا که بحث مصادیقی است که می‌خواهد به آنها یک نسبتی داده شود، در بافت حاکمیتی و از طریق خودش دنبال بشود، اما در آن دنبال کردن شبکه امامت حق کوتاه آمدن ندارد. اگر به روی ظلمی که در منطقه او دارد اتفاق می‌افتد و فسادی اگر در منطقه او رخ می‌دهد، چشم ببندد و کوتاه بیاید، از نظر ما دیگر امام جمعه نیست و فاقد صلاحیت است. او منعزل است، عزل نمی‌خواهد. در منطقه او ظلم یا فسادی اتفاق بیفتد و او بی‌تفاوت باشد، دیگر امام نیست. دیگر خودش عادل نیست و نمی‌شود به او اقتدا کرد. او به آن منطقه رفته تا آنجا را از این مسائل صیانت کند. این جزو طبع کار است.»
علاوه بر واکنش‌های داخلی، رسانه‌های معاند و معارض انقلاب اسلامی نیز در این موضوع مشغول هیاهو، تخریب و فضاسازی شدند، حال آنکه اغلب این نقدها و کل آن فضاسازی‌های بیرونی نسبتی با مجموع اظهارات حاج‌علی‌اکبری ندارد.