kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
برای بررسی شرایط زلزله‌­زدگان

هیئتی از مسئولان دولت و مجلس وارد اندیکا شدند

هیئتی متشکل از مسئولان دولت و مجلس برای بررسی شرایط حاکم بر مردم زلزله‌زده شهرستان اندیکا صبح دیروز وارد این منطقه شدند.


هیئتی از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس برای بررسی شرایط مردم زلزله‌زده شهرستان اندیکا صبح دیروز وارد این منطقه شدند. رئیس ‌و ۶ عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و رئیس‌سازمان مدیریت بحران کشور، معاون راهداری کشور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، برخی نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استانداری خوزستان این هیئت را همراهی می‌کنند.
شهرستان اندیکا یک شهرستان کم‌برخوردار است و دارای ۶۰۰ روستا با دو هزار و ۵۰۰ هکتار است و برخی زمان رسیدن در مسیرهای نفررو در مناطق روستایی این شهرستان هشت ساعت است.
رئیس‌جمهور نیز روز جمعه با حضور در اندیکا به مردم آسیب دیده از زلزله وعده رسیدگی فوری به نیازهای آنان را داد که یکی از نیازهای مردم مسائل مربوط به سلامت و درمان بود.
از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگ‌ترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین‌لرزه‌ها دچار خسارت شدند.