kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
تجمع دانشجویان مقابل سفارت بیروت در تهران

تقدیر از وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در دفاع از مردم مظلوم یمن

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با برگزاری تجمعی حمایت خود از دفاع ملت و دولت لبنان از ملت مظلوم یمن، را اعلام کردند.


جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با برگزاری تجمعی حمایت خود از ملت و دولت لبنان در دفاع از ملت مظلوم یمن را اعلام کردند.این تجمع با عنوان «ایستادگی و همبستگی» با ملت و دولت لبنان در دفاع از ملت مظلوم یمن در مقابل سفارت لبنان برگزار شد.
دانشجویان در این تجمع با سردادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و... حملات رژیم سعودی به یمن را محکوم کردند. تجمع‌کنندگان پرچم‌هایی از ایران، یمن و لبنان را با خود همراه داشتند‌.جمعی از دانشجویان لبنانی و یمنی هم در این تجمع حضور داشتند.
در بخشی از این تجمع دانشجویان با گلباران ورودی سفارت لبنان، همبستگی خود به ملت و دولت این کشور را اعلام کردند. در ادامه این تجمع دانشجویان نماز ظهر و عصر را مقابل سفارت لبنان اقامه کردند.
دانشجویان شرکت‌کننده در این تجمع همچنین با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: اکنون بیش از ۶ سال از هجوم وحشیانه ائتلاف سعودی ‌- آمریکایی به مردم مظلوم یمن می‌گذرد و این در حالیست که در این مدت همواره شاهد سکوت مجامع بین‌المللی و البته اکثر دول عربی منطقه بوده‌ایم.
در این بیانیه همچنین تصریح شد: حال که شخصیتی فهیم و درس پس داده همچون جورج قرداحی در منصب وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، بار دیگر لب به بیان حقایق در دفاع از مردم مظلوم یمن گشوده، دولت‌های مرتجع عربی که دستشان در منطقه به خون هزاران مسلمان و مسیحی آغشته است، این اقدام را برنتافته و انتقام آن را از مردم و دولت لبنان عزیز گرفته‌اند.
در پایان این بیانیه همچنین تاکید شد: ما دانشجویان انقلابی ایران در کنار برادران دانشجویمان از کشورهای اسلامی، ضمن محکومیت مجدد اقدامات تروریستی شجره خبیثه آل‌سعود و هم‌پیمانانش در یمن؛ اقدام دولت سعودی و دول همدستش در قطع ارتباط با دولت لبنان را محکوم نموده، و ضمن حمایت مجدد از مقاومت مردم مظلوم یمن، حمایت و تقدیر خود از مواضع صریح آقای جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت لبنان را اعلام می‌داریم.