kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

آینده هولناک
مهدی فضائلی: «ایران؛ رکورددار کاهش نرخ باروری. بررسی آمارهای جمعیتی نشان می‌دهد، نرخ باروری برای هر زن در ایران، طی ۱۰ سال از بیش از ۶ فرزند به کمتر از ۳ فرزند رسیده است. این در حالی است که این میزان کاهش نرخ باروری در انگلستان ۹۵ سال و در آمریکا ۸۲ سال طول کشیده است».
یک سؤال مهم

ایزدی با انتشار این تصویر نوشت: «جدول مجله اکونومیست درباره تحریم‌های آمریکا: ایران در رتبه ۱ و کره شمالی در رتبه ۴. چرا تحریم‌های کره شمالی با داشتن انواع بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما حدود یک چهارم ایران است؟ پاسخ صحیح به این سؤال اهمیت ویژه‌ای دارد».
تصویری از غرب وحشی
کامیار بهشتی با انتشار این تصویر نوشت: «اگه انسان باشی، این عکس باهات حرف میزنه! ابهام، ترس، وحشت و اضطراب رو میشه توی چهره‌ش دید. این جشن‌هالووین غرب وحشیه. جشنی که باعث میشه سلامت جسمی و روحی بچه‌ها تا آخر عمر لطمه ببینه».
بحران گرانی در سرزمین‌های اشغالی
کاربری نوشت: «اسقاطیل گران‌تر می‌شود: سونامی افزایش قیمت. امروز قیمت سوخت [صهیونیستها] به بالاترین سطح در دوسال گذشته میرسه (حدود دو دلار در هرلیتر) این افزایش باعث افزایش قیمت در اکثر بخشهای [اسقاطیل] خواهد شد».
فاضلاب اهواز هنوز مشکل دارد
محمد مالی: «هنوز یک قطره باران در اهواز نباریده که در بیش از ۷۰۰ نقطه شهر، فاضلاب بالا زده است. اگر به جای بازدیدهای نمایشی؛ خطوط شبکه فاضلاب اهواز لایروبی، شکستگی‌ها اصلاح و پمپ‌ها تعمیر می‌شد، مردم کمتر مشکل داشتند. به حتم با اولین بارندگی بالای ۷ میلیمتر، اهواز غرق خواهد شد».
خبرهای خوبی در راه است
محسن رضایی: «کسری بودجه بزرگترین آسیبی است که دولت سیزدهم با آن مواجه بود. اکنون بدون استقراض از بانک مرکزی این معضل بزرگ در حال حل شدن است. در آذرماه خبرهای خوبی به گوش مردم عزیزمان خواهد رسید».