kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

رئیس‌جمهور: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر برنامه‌ریزی شود

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان با جدیت دنبال شود، گفت: وزارت بهداشت، با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش‌وپرورش، طوری برنامه‌ریزی کند تا مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تأکید بر اینکه رعایت اصول و شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان باید موردتوجه جدی مردم باشد، افزود: در مسیر مقابله و غلبه بر بیماری کرونا، حساس بودن نسبت به رعایت موارد بهداشتی ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. همچنان باید از اجتماعات و هر آنچه امکان ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد، دوری کرد.
رئیس‌جمهور با‌اشاره به اهمیت و نقش فضای علمی و آموزشی کشور در پویایی جامعه تأکید کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال و دانشجویان، از اوایل آذرماه می‌توان برای بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام کرد.
وی افزود: با مجموعه اقدامات پیشگیرانه و مناسبی که از طریق دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه بهداشت و درمان در پیش گرفته شده است امیدواریم از موج بعدی جلوگیری و از سلامت مردم به‌طور مؤثر صیانت شود.
رئیسی با‌اشاره به پیشنهاد وزارت کشور برای تدوین نقشه راه یک‌ساله به‌منظور مقابله با کرونا تصریح کرد: در تدوین این نقشه راه، باید از نظرات دستگاه‌های مختلف و تمامی استان‌ها استفاده شود.
تأکید بر استمرار همکاری نزدیک
برای پیشبرد امور کشور
جلسه سران سه قوه به میزبانی حجت‌الاسلام رئیسی برگزار و در آن بر استمرار همکاری نزدیک قوای سه‌گانه برای پیشبرد هرچه بهتر امور کشور تأکید شد.
جلسه سران قوا عصر دیروز شنبه به میزبانی رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه در دفتر حجت‌الاسلام رئیسی برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این جلسه که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، درباره مهم‌ترین موضوعات کشور از جمله مسائل اقتصادی بحث و تبادل‌نظر شد.