kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

آیین استقبال از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم با شکوه تمام برگزار شد



قم- خبرنگار کیهان:
مردم ولایتمدار قم همراه با زائران کریمه اهل بیت(ع) با رعایت دستورالعمل‌های ضد کرونایی از کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم، استقبال کردند.
در این آیین باشکوه شرکت‌کنندگان با در دست داشتن شاخه‌های گل و پرچم‌های رنگی و منقش به نام مبارک حضرت معصومه(س)، در میدان معصومیه این شهر از کاروان نمادین استقبال کردند و کاروان را تا حرم مطهر مشایعت نمودند.
در طول مسیر مداحان با مدیحه‌سرایی از شخصیت‌گرامی بانوی کرامت تجلیل کردند و مردم و مغازه‌داران با پخش گل و شیرینی و دود کردن اسپند بر شکوه این آیین افزودند.
همزمان گروهی از مردم، محل اقامت حضرت معصومه(س) مشهور به بیت‌النور را گل‌باران کردند.
در این آیین که آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر و جمع زیادی از علما و روحانیون حضور داشتند شرکت کنندگان مضجع شریف حضرت معصومه(س) را گل‌باران کردند.
در ادامه این مراسم شرکت‌کنندگان با تجمع در صحن امام رضا(ع) و با ورود کاروان نمادین به حرم مطهر، نقاره‌زن‌ها با نواختن نقاره و مداحان با مدیحه‌سرایی یاد این واقعه تاریخی و پربرکت را گرامی داشتند.
در بخشی دیگر از این آیین، سخنرانان از جمله معاون اجرایی آستان مقدس در سخنانی به بیان و تشریح برکات فراوان حضور و تدفین حضرت معصومه(س) در شهر قم و ایران اسلامی پرداختند.
شهر قم از چند روز قبل به مناسبت 23 ربیع سالروز ورود پربرکت حضرت فاطمه معصومه(س) آذین‌بندی شده و جشن‌های زیادی در اقصی نقاط شهر برگزار می‌شود و مردم با توزیع شیرینی و شربت از رهگذران پذیرایی می‌کنند.