kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
وزیر نفت:

96 درصد جایگاه‌های سوخت کشور فعال شده است

وزیر نفت با بیان اینکه بالای ۹۶ درصد جایگاه‌های سوخت کشور فعال شده‌اند، اظهار کرد: طی یک الی دو روز آینده تمامی جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل می‌شوند.


جواد اوجی روز گذشته در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی در مورد وضعیت شبکه هوشمند سوخت، اظهار کرد: آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت را بررسی کردیم؛ بالای ۹۶ درصد جایگاه‌ها فعال شده‌اند و هموطنان می‌توانند به راحتی عملیات سوخت‌گیری را انجام دهند.
وی افزود: حدود هزار و 400 جایگاه هم به سامانه کارت هوشمند سوخت متصل شده‌اند. امیدواریم به تدریج باقی جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل شوند.
وزیر نفت ادامه داد: بالغ بر ۵۴ هزار نازل را در سراسر جایگاه‌های سوخت داریم که هر نازلی را باید نصب برنامه انجام دهند و این کار زمانبر است ولی با افزایش تیم‌ها و فراخوانی که انجام شده طی یک الی دو روز آینده تمامی جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل می‌شوند.
اوجی همچنین اعلام کرد: به سبب مشکلات به وجود آمده، در سوخت‌رسانی حسب دستور رئیس‌جمهور در حال بررسی هستیم که سهمیه‌ای برای هموطنان در پایان ماه به کارت سوخت واریز شود.
وی افزود: این سهمیه برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، آموزشگاه‌ها و کلیه وسایل نقلیه است که از کارت سوخت استفاده می‌کنند.
وزیر نفت اضافه کرد: میزان سهمیه در حال بررسی است که پس از مشخص شدن اعلام و در پایان ماه نیز به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.
گفتنی است از روز سه‌شنبه گذشته که جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور دچار اختلال شد، بسیاری از کارشناسان درباره بستر شکل‌گیری این مشکل به اظهار نظر پرداختند. از یک‌سو سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد که در بررسی‌ها و مانورهای اخیر نسبت به مشکلات این سامانه هشدارهای لازم داده شده بود، اما ظاهرا برای رفع این مشکل اقدامات لازم صورت نگرفته است. در همین زمینه، رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت هم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اذعان نمود که احتمالا دیتا سنتر سامانه سوخت‌رسانی کشور بر بستر اینترنت بین‌المللی بوده است. این اظهارات در صورت تأیید نهایی از سوی مراجع ذی‌صلاح، زنگ خطری برای کشور است، چرا که روز به روز نیاز حیاتی کشور به ‎شبکه ملی اطلاعات بیشتر احساس می‌شود.
از سوی دیگر باید مسئولان قبلی وزارت نفت و همچنین وزارت ارتباطات درباره ترک فعل صورت گرفته و تحمیل خسارت به کشور پاسخگو شوند.