kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

جهاد اسلامی فلسطین: تا محاصره غزه هست شهرک‌های صهیونیست‌نشین روی آرامش را نخواهند دید

 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ و مبارزه برای دفاع از آرمان فلسطین متوقف نخواهد شد، گفت، تا وقتی هم محاصره غزه ادامه دارد، شهرک‌ها روی آرامش نخواهند دید.
«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که جنگ با رژیم صهیونیستی تا محقق شدن همه اصول آرمان فلسطین ادامه دارد. به گزارش کانال تلگرامی صوت القدس، النخاله در بیست و ششمین سالروز شهادت دکتر فتحی شقاقی بنیانگذار و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت:« خدمت شما آقایان دکتر فتحی و دکتر رمضان می‌گویم که اینها (مبارزان فلسطینی) پسران شما هستند که راه دشوار شما را به پایان می‌رسانند و بدون ترس و وحشت پیش می‌روند و میراث شما را به دوش می‌کشند.»
وی با تاکید بر اینکه رفع محاصره غزه موضوعی قابل مذاکره و باج‌گیری سیاسی نیست، گفت: «محاصره غزه جنایت و جنگی آشکار علیه مردم ما در طول زمان است و این جنایت باید به شکلی بلا عوض و بدون تعهد و امتیازی پایان یابد.» النخاله گفت:« اگر برای پایان محاصره جدی هستیم، باید ثبات در شهرک‌ها را به ثبات در غزه و پایان محاصره علیه آنجا پیوند دهیم به نحوی که تا محاصره غزه تمام نشود، شهرک‌ها روی آرامش نبینند و این حداقل چیزی است که ضروری شمرده می‌شود.»
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: «باز‌سازی آنچه بر اثر تجاوز غزه ویران شد بر عهده همه کشورهایی است که از تجاوز حمایت کردند و کشورهایی که سکوت کردند، به ویژه کشورهایی که با دشمن سازش کرده‌اند یا به دنبال سازش هستند.» وی افزود: «ما از برادران کشورهای عربی می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کنند و آنها را از این امر معذور نمی‌کنیم. آنها مسئول هستند، حتی اگر تحت اتهامات واهی از آن طفره رفته باشند.»
النخاله تاکید کرد: «ما بار دیگر می‌خواهیم که از اتلاف وقت فلسطینیان و درماندگی آنها در برابر هجمه شهرک ‌سازی، مصادره زمین و نقض حقوق بشر در بیت المقدس و مسجدالاقصی جلوگیری شود. مدت زمانی که از دست دادیم، کافی است باید مقاومت و اتحاد آن را در سراسر فلسطین تقویت کنیم و برای حقوق خود و میهن خود مبارزه کنیم یا برده و کارگر در خدمت دشمن بمانیم.» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسسطین خطاب به اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی نیز گفت: «برادران مجاهد در زندان‌های اشغالی، همیشه در یاد و خاطره ما و در گفت‌وگوی روزانه ما می‌مانید، مانند عذاب‌های بی‌وقفه‌ای که بر شما وارد می‌شود که نشان می‌دهد جنگ ما با دشمن به پایان نرسیده است.» وی افزود: «وقتی ما هنوز پیروز نشده‌ایم، آن وقت جنگ چگونه تمام شود؟ این یقینی است که نباید متزلزل شود. وقتی هنوز آزادی به دست نیامده است، چگونه جنگ متوقف شود؟»
از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تداوم شهرک ‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی هشدار دادند. این گروه‌ها تأکید کردند که مقاومت فلسطین در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه اراضی و مقدسات این کشور دست بسته نخواهد ماند. خبرگزاری سما ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، ملت فلسطین باید درگیری با دشمن صهیونیستی را با تمامی ابزارهای موجود گسترش دهد تا بداند که تداوم اشغال اراضی فلسطین و قدس اشغالی، به معنای پرداخت بهای سنگینی است که با خون سربازان و تجاوزگران صهیونیست باید پرداخت شود. مقاومت فلسطین به اسرای این کشور که در زندانهای صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اطمینان داد که در برابر دشمن صهیونیست به پیروزی خواهند رسید.