kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

ثبت‌نام غیرقانونی از نامزدهای انتخابات ۱۰ فدراسیون ورزشی!

 

ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ۱۰ فدراسیون‌ ورزشی با توجه به اینکه قبل از تصویب اساسنامه جدید و دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدها در مجامع‌ فدراسیون‌های ورزشی مربوطه انجام شده است، غیرقانونی است و در صورت ورود دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود.
۱۹ تیرماه بود که از سوی معاون اول سابق رئیس‌جمهوری، اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و پس از آن اواخر مرداد از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد.
با این وجود برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، نیازمند تصویب اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی در مجامع عمومی فدراسیون‌ها است و به انضمام آن باید دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای پست‌های مختلف فدراسیون‌های ورزشی در این مجامع به تصویب برسد تا پس از آن بتوان در ابتدای امر ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی را مدنظر قرار‌داد و در نهایت پس از تایید صلاحیت‌ها، انتخابات را برگزار کرد. باید خاطرنشان کرد، مهرماه سال جاری بود که ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ۱۰ فدراسیون کوهنوردی، کبدی، بسکتبال، نابینایان و کم بینایان، اسکیت، شنا، تکواندو، بوکس، ورزش دانش‌آموزی و تیراندازی برای برگزاری مجمع انتخاباتی در طول مدت ۱۰ روز کاری آغاز شد و پرونده ثبت‌نام نامزدهای انتخابات این فدراسیون‌ها تا ۲۴ مهر بسته و قرار شد پس از آن طی مدت گرفتن استعلام از کاندیداها، براساس اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، کمیسیون ورزشکاران، داوران و مربیان نیز تشکیل می‌شود تا اعضای اصلی مجمع برای رای‌گیری در انتخابات مشخص شوند.
روز گذشته هم خبرگزاری ایسنا در گزارش خود به این نکته اشاره داشت که ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ۱۰ فدراسیون ورزشی قبل از تصویب اساسنامه جدید و دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدها در مجامع‌ فدراسیون‌های ورزشی مربوطه، انجام شده است! اتفاقی غیرقانونی که در صورت اعتراض نامزدهای انتخاباتی و ورود دیوان عدالت اداری با ابطال ثبت‌نام نامزدها و الزام به ثبت‌نام مجدد، ‌ همراه خواهد بود. از این رو مجمع فوق‌العاده چهار فدراسیون ورزشی شامل بسکتبال، بوکس، کبدی و کوهنوردی ۲۵ مهرماه، برای تصویب اساسنامه جدید و نیز دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت‌نام و رای‌گیری برای داوطلبان پست‌های هیات رئیسه فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد و پس از آن قرار است مجامع فوق‌العاده شش فدراسیون ورزشی دیگر نیز به همین منظور برگزار شود.