kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

سن دوپینگ در دوچرخه‌سواری به ۱۶ سال رسید!

 


رکابزن المپیکی ایران گفت: گرفتن تست خون اقدام خوبی برای مبارزه با دوپینگ است اما به شرطی که به صورت سختگیرانه و بدون توجه به نام ورزشکار آن را اجرایی کنند.
قادر میزبانی در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره اقدام فدراسیون مبنی بر گرفتن تست خون از رکابزنان برای مبارزه با دوپینگ بیان کرد: این اقدام قطعا در مبارزه با دوپینگ کارساز است اما اینکه تا چه‌اندازه به صورت سختگیرانه، منظم و بدون اغماض اجرایی شود مهم است. با توجه به تجربیاتی که از سال‌های گذشته داشتم احساسم این بود نادو در اردو‌ها و مسابقات تست می‌گرفت اما تست‌ها به دلیل بالا بودن هزینه‌ها، برای آزمایش شدن ارسال نمی‌شدند. از آنجا این احساس را داشتم که مطمئن بودم رکابزنی که کنارم قرار می‌گرفت، تستش مثبت می‌شود اما بعد می‌دیدم هیچ خبری نشده است. بنابراین این برنامه‌ها و گرفتن تست خون خوب است اما به شرطی که کاملا اجرا شود و فقط دنبال رفع تکلیف نباشند. از طرفی به اسم ورزشکار که صاحب نام است یا خیر توجه نکنند و تست‌ها را از همه بگیرند و نتیجه همه نفرات را اعلام کنند.
میزبانی در پاسخ به این پرسش که گرفتن تست خون می‌تواند راه فرار از مثبت شدن تست دوپینگ را بر روی رکابزنان ببندد؟ تاکید کرد: تا حد قابل توجهی جلوی آن را می‌گیرد که دیگر چشم بسته هر کاری از دستشان بربیاید نتوانند انجام دهند اما کاملا پاک‌سازی نمی‌شود چون همیشه دزد یک قدم از پلیس جلوتر
است!
رکابزن ایران در المپیک ریو در مورد پایین آمدن سن دوپینگ در ایران تصریح کرد: در ایران دختر یا پسر ۱۶ ساله که هنوز دوچرخه‌سواری را بلد نیست اطلاعات زیادی راجع به دوپینگ دارد و باید فرهنگ انجام ندادن دوپینگ در ایران جا بیفتد. همچنین باید بازرسی و اطلاع‌رسانی زیاد شود. امیدوارم دوپینگ کمتر شود اما کار سختی است. چندین نفر را داریم هنوز به سن جوانان نرسیده‌اند اما تست دوپینگشان درآمده است و این مسئله واقعا جای تاسف دارد.