kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
سردار جلالی خبر داد

نصب تجهیزات ضد ریزپرنده ساخت داخل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در نگاه کلی ما دچار یک ترکیبی از تهدیدات هستیم و امروز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در ضعیف‌ترین حالت ممکن هستند و انسجام آنها به هم خورده است.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست خبری به مناسبت ایام نکوداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: در تقویم ملی کشورمان روز هشتم آبان به‌عنوان روز ملی پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است که در حقیقت سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور است؛ ما از اول انقلاب تا سال ۱۳۸۲ ما فاقد یک ساختار پدافند غیرعامل در کشور بودیم و تقریبا همه کشورهای دنیا ساختارهای مشابه‌ای را البته تحت عناوین مختلف برای بحث پدافند غیرعامل دارند.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه یکی از کارهای پدافند غیرعامل، رصد و پایش تهدیداتی است که در همه حوزه‌ها علیه کشور وجود دارد، گفت: در نگاه کلی ما دچار یک ترکیبی از تهدیدات هستیم و امروز آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در ضعیف‌ترین حالت ممکن هستند و انسجام آنها به هم خورده که نشانه‌های آن شکست دولت ترامپ در آمریکا و شکست دولت نتانیاهو در رژیم صهیونیستی است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: امروز آسیب‌پذیرترین وجهه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر ما قرار دارد. سردار جلالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یک هماهنگی کامل با آمریکایی‌ها استراتژی فشار همه جانبه تا آستانه جنگ را در پیش گرفته است، اظهار داشت: جنگ سایبری، خرابکاری، نفوذ و عملیات تروریستی چیزی است که رژیم صهیونیستی به‌عنوان عملیات برای خودش تعریف کرده که ما شاهد رویارویی با رژیم صهیونیستی در دریا، زمین و بخش‌های فنی و صنعتی و... هستیم.
وی تاکید کرد: وقوع جنگ تروریستی در حوزه سایبری یکی از مسائلی بود که ما سال گذشته در ماجرای ترور شهید فخری‌زاده شاهد آن بودیم که ترکیبی از نفوذ و استفاده از فضای سایبری و ارتباطات ماهواره‌ای بود که روش جدیدی محسوب می‌شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دولت دوازدهم از منظر پدافند غیرعامل هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرد، گفت: در حوزه سایبری شاهد ولنگاری و بی‌قانونی و بی‌ضابطه‌گری بودیم و دولت دوازدهم نه‌تنها خود هیچ اقدامی نمی‌کرد، بلکه در برابر هر قانون و لایحه‌ای در این حوزه مقاومت می‌کرد.
دولت روحانی جنگ سایبری را انکار می‌کرد
سردار جلالی خاطرنشان کرد: در حوزه تهدیدات سایبری، رسما انکار جنگ سایبری را داشتند که منجر به آسیب به کشور شد. واگذاری زیرساخت‌های ارتباطی به شبکه‌های اجتماعی خارجی و رهاکردن صیانت از افکار عمومی مردم از جمله آسیب‌هایی بود که دولت دوازدهم به کشور وارد کرد. وی تاکید کرد: در حوزه پدافند زیستی علی‌رغم اینکه قرارگاه پدافند زیستی کشور سال‌ها در این حوزه کار کرده بود، اما با شروع بحران کرونا، این ساختار توسط دولت گذشته نادیده گرفته شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما تاکید داشتیم که تجربه دنیا بهداشت‌محور و نه درمان‌محور است، اما توجه نشد. امید است در دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی، اقدامات جدی در حوزه پدافند غیرعامل انجام بگیرد و تاکنون در تعامل با دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی برای بازسازی زیرساخت‌های پدافند غیرعامل انجام گرفته است.
تشکیل قرارگاه دفاع در برابر ریزپرنده‌ها
سردار جلالی بیان داشت: با هماهنگی شورای امنیت کشور قرارگاه دفاع در برابر ریزپرنده‌ها تشکیل شده و در اماکن حساس کشور تجهیزات الکترونیکی ضد ریزپرنده را که عمدتا ساخت وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان است را نصب و فعال کرده‌ایم.وی با بیان اینکه آمریکا در بیش از 50 کشور آزمایشگاه‌ بیولوژیک دارد که سازمان‌های جهانی بر آن نظارت ندارند و فعالیت‌هایشان مشکوک است، گفت: روسیه و چین نیز در هفته گذشته نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند یکی از این آزمایشگاه‌ها در عراق است و می‌تواند تهدیدی برای ایران باشد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: وقتی کشور در برابر تهدید قرار می‌گیرد باید راهبرد جامع داشته باشیم، در گذشته راهبردها تنها دفاع نظامی بود، اما اکنون ترکیبی از دفاع نظامی و غیرنظامی است.
سردار جلالی خاطرنشان کرد: برای شهرها نیز دفاع شهری تعریف شده است و امروز مدرن‌ترین و علمی‌ترین دفاع شهری را آماده کردیم و در اختیار شهرداری‌ها قرار دادیم.
برگزاری 50 رزمایش سایبری در سال جاری
وی از برگزاری 50 رزمایش سایبری از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد و گفت: در این رزمایش‌ها ضعف‌های سایبری و زیرساختی دستگاه‌ها احصا و 70 دستگاه مصون‌سازی شدند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درخصوص پدافند هسته‌ای هم اظهار داشت: در این رابطه سازمان ایمنی هسته‌ای داریم و رزمایش‌های مربوطه نیز انجام می‌گیرد امسال دو مانور شیمیایی هسته‌ای برای اولین‌بار برگزار خواهد شد.