kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال

 

کالدرون پرسپولیس را به بن‌بست شماره حساب کشاند!
مدیران باشگاه پرسپولیس در چند روز اخیر مطالبات گابریل کالدرون را فراهم کرده‌اما حالا برای پرداخت پول با مشکلی مواجه شده‌اند که اگر کالدرون همکاری کند قابل حل است.در یکی دو روز گذشته باشگاه پرسپولیس از گابریل کالدرون و خواکین خواسته تا شماره حسابی نزد یکی از بانک‌های کشورهای منطقه معرفی کنند تا باشگاه بتواند مطالبات آنها را بپردازد اما این مربی آرژانتینی و دستیارش اعلام کرده‌اند که پول باید به حسابی که در حکم فیفا نوشته شده واریز شود. با توجه به اینکه حساب بانکی مذکور نزد بانکی در سوییس است به خاطر محدودیت‌های نقل‌وانتقالات پول، عملا کار واریز پول را با مشکل مواجه کرده است. باشگاه پرسپولیس بر اساس حکم کمیته وضعیت فیفا باید ۵۸۰ هزار دلار به علاوه ۵ درصد سود سالیانه به کالدرون و ۹۵ هزار دلار همراه با ۵ درصد سود سالیانه به خواکین بپردازد.
کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال شد
جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و در نهایت حسن کامرانی‌فر با تایید اعضای حاضر در جلسه به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شد. پیش از این حسن کامرانی‌فر توسط شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شده بود و حالا با پیشنهاد رئیس‌فدراسیون به هیات رئیسه و موافقت رسمی اعضا رسما دبیرکل فدراسیون فوتبال شد.
اتفاقات عجیب در تیم شهرخودرو
پس از جر و بحث‌های بازیکنان، مدیرعامل و سرمربی سابق شهرخودرو یعنی رضا مهاجری در تمرین دیروز این تیم، بازیکنان درخواست خود را به گوش مدیرعامل این باشگاه رساندند که با مخالفت جدی معمایی همراه شد تا همچنان مشکلات شهرخودرو باقی بماند و تکلیف این تیم در فاصله چهار روز تا دیدار با نفت مسجدسلیمان در هفته سوم لیگ بیست و یکم مشخص نباشد. بازیکنان شهرخودرو از معمایی خواستند تا هم رضا مهاجری برگردد و هم ۱۰ درصد مطالباتشان پرداخت شود که معمایی با بازگشت سرمربی سابق این تیم به نیمکت مشهدی‌ها مخالفت کرد. آنها تاکید کردند اگر مهاجری به روی نیمکت برگردد، حاضرند تنها با دریافت ۱۰ درصد از قراردادشان تمرین کنند اما اگر مربی دیگری روی نیمکت باشد، مدیران مشهدی باید ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند. همچنین این بازیکنان درخواست کردند که مهدی سیدصالحی از سرپرستی این تیم برکنار شود که این هم با مخالفت مدیرعامل همراه شد. حالا وضعیت شهرخودرو پیچیده‌تر از قبل شده و باید دید مدیران این باشگاه چه راه‌حلی را برای بازگشت این بازیکنان به میدان خواهند‌اندیشید.
آمادگی لبنان برای میزبانی از ایران
ابی برج مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبال لبنان درباره شرایط لبنان برای دو دیدار بعدی در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا برابر تیم‌های ملی ایران و امارات گفت: گرفتن 5 امتیاز در دیدارهای خارج از خانه برای تیم ملی فوتبال لبنان یک رویداد تاریخی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. فدراسیون فوتبال لبنان تمامی امکانات اطمینان‌بخش را برای برگزاری بازی‌های خانگی‌اش برابر ایران و امارات فراهم کرده است. تیم ملی فوتبال لبنان پیش از بازی با ایران اردوی خود را پشت درهای بسته ورزشگاه البابلیه در جنوب کشور برگزار می‌کند.مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال لبنان افزود: ورزشگاه صیدا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و تمامی هماهنگی‌های لازم در حال اجرا است. امیدوارم تیم ملی فوتبال لبنان بتواند به جام جهانی 2022 صعود کند. تیم ملی فوتبال لبنان روزهای 20 و 25 آبان برابر تیم‌های ملی ایران و امارات در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در گروه A قاره آسیا بازی خواهد کرد.
جذب بازیکن خارجی برای فوتسال آزاد شد
همزمان با ممانعت تیم‌های فوتبال از جذب بازیکن خارجی، این قانون در فوتسال هم به تصویب رسید و تیم‌های لیگ برتری طی دو فصل گذشته بدون بازیکن خارجی کار خود را پیگیری کردند.حالا که قانون منع استفاده از مربی و بازیکن خارجی در فوتبال برداشته شده است، تیم‌های فوتسال هم این امکان را دارند که مجدداً از خارجی‌ها استفاده کنند. حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران بعد از پایان نشست هیات رئیسه فدراسیون، این خبر را اعلام کرد و گفت: یکی از مصوبات نشست امروز این بود که جذب بازیکن خارجی فوتسال با همان الزمات سابق انجام می‌شود.