kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

حرکت زشت یکی از حضار مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی را به تشنج کشاند



اقدام زشت یکی از حاضران در مراسم معارفه استاندار
آذربایجان شرقی واکنش مسئولان و همچنین افکار عمومی جامعه در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.
حمله یکی از حاضران در آیین معارفه استاندار آذربایجان شرقی به زین‌العابدین خرم، استاندار جدید این استان، مراسم را به تشنج کشاند.
روز شنبه در این مراسم، فرد حمله‌کننده به استاندار جدید آذربایجان شرقی که هویت او مشخص نیست، به دلایل نامعلومی به روی سن و به سمت تریبون رفت و به صورت استاندار که در حال سخنرانی بود سیلی زد.
با این حال رضوی خرم، با آرامش و متانت و بدون هیچ‌گونه واکنشی، به سخنرانی ادامه داد که این گذشت محترمانه وی، با ذکر صلوات و شعارهای حضار در حمایت از
رضوی خرم همراه شد و فرد حمله‌کننده به بیرون از سالن هدایت شد.
استاندار آذربایجان شرقی، در پایان سخنرانی معارفه خود، با بیان اینکه نامبرده را بخشیده، گفته که بنده چهره ایشان را به خاطر ندارم و ممکن است چند سال قبل در جایی ایشان را دیده باشم با این حال، از این رفتار وی گذشت کردم و از وی شکایتی ندارم.
همچنین پس از پایان مراسم، تعدادی از مسئولین استان و خانواده‌های شهدا و جانبازان حاضر در مراسم، با مراجعه به
رضوی خرم، از متانت و ادب وی در برخورد با فرد مذکور تقدیر کردند.
مسئولان جمهوری اسلامی
در راه خدمت از توهین نمی‌هراسند
اقدام زشت فرد حمله‌کننده به استاندار آذربایجان شرقی واکنش مسئولان و همچنین افکار عمومی جامعه در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.
احمد وحیدی، وزیر کشور در واکنش به سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی در مراسم معارفه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی‌هراسد.
رضوی خرم
در پیشگاه خدا و مردم عزیزتر شد
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پی وقوع اتفاق ناخوشایند در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی در پیامی نوشت : زین‌العابدین رضوی خرم با سابقۀ مجاهدت در دفاع مقدس و شش ماه مقاومت ستودنی و هوشمندانه در اسارت تکفیری‌ها در سوریه، با کف نفس‌اشترگونۀ امروز در پیشگاه خدا و مردم عزیزتر شد. این موفقیت را به او و مردم شریف آذربایجان شرقی که شاهد خدمات او بوده‌اند در شب میلاد پیامبر رحمت صل الله علیه و آله و سلم و پیشوای صادق علیه‌السلام تبریک می‌گویم.
مسیر خدمت را
با عزم راسخ ادامه می‌دهم
همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با قدردانی از ابراز لطف و اعلام حمایت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، علما و نمایندگان مجلس نسبت به خود، گفت: مسیر خدمت‌گزاری به مردم را با عزم راسخ ادامه خواهم داد و هیچ خللی در فعالیت بنده ایجاد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ما جان خود را در راه انقلاب معامله کرده‌ایم، افزود: چنین برخوردهایی را بارها از طرف ضدانقلاب تجربه کرده‌ایم و امروز هم بنده از حق خود گذشتم و ایشان را بخشیدم.
رضوی خرم گفت: البته موضوع به صورت قانونی از سوی مسئولان مربوطه پیگیری خواهد شد تا هدف این فرد از اقدام خود مشخص شود.
وی همچنین از ابراز لطف و اعلام حمایت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان، علما و نمایندگان مجلس قدردانی کرد و گفت: این اتفاق هیچ خللی در ادامه فعالیت بنده ایجاد نخواهد کرد و با عزم راسخ مسیر خدمت را ادامه خواهم داد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امیدوارم در مقابل مردم، شهدا و همه کسانی که به گردن ما حق دارند، شرمنده نباشم، افزود: وظیفه خدمت‌گزاری و نوکری مردم و پیگیری امور استان را جدی‌تر ادامه خواهم داد و به تکالیف خود در دولت مردمی و عدالت‌محور با قدرت عمل خواهم کرد.
دستور دادستان تبریز
برای بررسی حادثه حمله به استاندار
همچنین بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ضمن ابراز تاسف از این اتفاق، افزود: بلافاصله پس از پایان جلسه تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی در تالار اجتماعات مصلای تبریز، دستور فوری برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه از سوی دادستانی صادر شد.
وی اظهار کرد: بر همین اساس و هم‌اکنون اقدامات قانونی برای بررسی موضوع توسط دادستانی مرکز آذربایجان شرقی در دست اقدام است.