kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

نفرت هواداران نیوکاسل از بن‌سلمان، مالک این تیم

در جریان دیدار «کریستال پالاس» و «نیوکاسل»، هواداران تیم لندنی بن سلمان مالک عربستانی تیم نیوکاسل را به سخره گرفتند و او را قاتل وتروریست خطاب کردند. چندی پیش بن سلمان این تیم فوتبال انگلیسی را خرید.


اخیرا «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی باشگاه فوتبال نیوکاسل انگلیس را خرید. این اقدام با واکنش‌های زیادی مواجه شد و مخالفان آن را دیپلماسی ورزشی بن سلمان برای ترمیم چهره سرکوبگر خود دانستند. این مخالفت‌ها روز به روز بیشتر شد و هواداران نیوکاسل بارها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردند. در چارچوب هفته نهم لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال نیوکاسل به مصاف کریستال پالاس رفت و هواداران لندنی با در دست گرفتن پارچه نوشته‌ای نسبت به مالکیت عربستانی باشگاه حریف به شدت انتقاد کردند. طبق گزارش فارس، همچنین هواداران نیوکاسل تصویر کاریکاتوری «بن سلمان» با «شمشیری در دست» در ورزشگاه به اهتزار درآوردند و لقب‌های تروریسم، مخالف حقوق بشر، گردن زدن مخالفان، سانسور‌کننده، قاتل و شکنجه‌گر را به او دادند.
در این کاریکاتور، عکس ریچارد مسترز، رئیس‌لیگ برتر انگلیس نیز وجود دارد و هواداران از او نیز به شدت انتقاد کردند. هواداران کریستال پالاس هم معتقدند که ریاست لیگ برتر انگلیس به خاطر پول روی تمام اتفاقات بن سلمان خط کشیده و روی خون ایستاده است.