kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
تعداد مناطق قرمز کرونایی به 16 شهر افزایش یافت

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور از 80 میلیون دُز عبور کرد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای با اشاره به آخرین آمار کرونا در کشور، اعلام کرد: مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران از ۸۰ میلیون دُز فراتر رفت.

به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: «تاکنون ۵۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۸۳ نفر دُز دوم و ۵۹ هزار و ۴۲۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۰ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۸۸ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته، ۸۷۲ هزار و ۹۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. از 1 تا ۲ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۱۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۲۲۳ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون پنج میلیون ۴۱۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
چهار هزار و ۲۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۳۴ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.»
گفتنی است، در شرایطی که پیش از این تعداد شهرهای قرمز کرونایی 9 مورد بود بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۸۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
بر اساس این گزارش، شهرستان‌های جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، بوکان، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، استهبان (فارس)، بانه، سقز (کردستان)، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، چرام، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، زرندیه (مرکزی)، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
هرگونه عادی‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمزشدن مجدد شهرها بیانجامد.