kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

کوتاه از سراسر جهان



سوریه
رویترز: فرستاده سازمان ملل در امور سوریه یک شنبه شب اعلام کرد که دولت دمشق و گروههای مخالف درباره پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه با یکدیگر به توافق دست یافته‌اند. «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در این باره گفت: رؤسای این کمیته که پس از هفته‌ها مذاکرات طولانی با یکدیگر دیدار کرده‌اند برای آغاز تدوین پیش‌نویس این قانون اساسی توافق کرده‌اند. کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از 45 عضو از دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی این کشور است که ماموریت دارد قانون اساسی جدیدی که منجر به برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل شود را تهیه و تدوین کند.
فرانسه
فارس: دولت بلاروس بامداد روز دوشنبه خواستار خروج سفیر فرانسه از این کشور شد. سفارت فرانسه در مینسک اعلام کرد که دولت بلاروس بدون اعلام دلیل، «نیکلاس دوبیلان دولاکاست» را اخراج و او هم اکنون این کشور را ترک کرده است. دلیل اخراج سفیر فرانسه در مینسک اعلام نشده اما دولت بلاروس در ادامه «ایگور فسنکو» سفیر خود در پاریس را نیز به کشور بازگردانده است. با این حال در وبگاه سفارت فرانسه در مینسک اعلام شده که سفیر این کشور در روز چهارشنبه هفته قبل، میزبان نمایندگان سازمانی بوده که اخیراً از سوی دولت بلاروس ممنوع اعلام شده است.
ا نگلیس
اسپوتنیک: تهدیدات علیه قانون‌گذاران انگلیس همچنان ادامه دارد. فقط چند روز بعد از کشته شدن «دیوید آمِس» یکی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس، «کریس برایانت» نماینده حزب کارگر نیز نامه تهدید به مرگ دریافت کرد.‌، پلیس جنوب ولز پس از دریافت شکایتی در همین ارتباط،روز دوشنبه، یک مرد
۷۶ ساله را بازداشت کرده است.