kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

سردار سلامی: فضای جدید سیاسی کشور امیدبخش است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فضای جدید سیاسی کشور امیدبخش است زیرا ما حکومت نمی‌کنیم بلکه خدمت می‌کنیم و حاکم، مردم هستند.


سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در مراسم افتتاح آبرسانی به روستاهای مناطق محروم شرق استان کرمان در محل شهرستان نرماشیر با گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: هر چه دشمن به مردم ما فشار روانی وارد کرد مردم ایستادند و شکیبایی کردند، نجابت و صبر انقلابی به خرج دادند و در مقابل تحریم ، تهاجم فرهنگی و فشار سیاسی تسلیم نشدند.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن گفت: دشمن ما را در حلقه تحریم اقتصادی جهانی قرار داد تا مردم تسلیم شوند اما باز هم ایستادند و امروز بیرق در دست این مردم است.
وی تصریح کرد: امروز دشمن کم جان شده، در حال عقب‌نشینی است و دیگر مانند گذشته نشاط تهاجم ندارد زیرا مردم دشمن را جا گذاشته‌اند.
سردار سلامی با بیان اینکه مردم ستون‌های ایستادگی انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: مردم اصل، ریشه و هدف انقلاب هستند و راه اصلی گذر ما از شرایط سخت اتصال، اتحاد و همدلی بین امت و امام است.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهارداشت: امروز هرکاری انجام می‌شود به اراده مقام معظم رهبری است زیرا امام مسلمین ما را ترغیب و تشویق کردند و مدام اصرار دارند که همه ما به کمک مردم بشتابیم.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی سپاه در کرمان در همکاری با مجموعه‌های وزارت نیرو گفت: این نهضت قطعا با شتاب، سرعت و حجم بیشتری ادامه خواهد داشت تا هیچ دختر خردسالی ظرف آبی که خارج از توانش است را به دست نگیرد. ‌
وی اضافه کرد: امیدواریم طی یکسال آینده مشکل آب روستاهای استان کرمان را حل کنیم و همین طور برای رفع فقر و محرومیت در ساختن بیمارستان‌ها، مدارس، راه‌ها و منازل کسانی که مشکل دارند هم گام برداشته باشیم.
سلامی در ادامه با اشاره به شهدای استان کرمان گفت: سرزمین کرمان را با نام شهیدان والامقام و پرافتخار آن می‌شناسیم شهیدانی که نامشان روی زمین و در آسمان جاودانه است.
وی افزود: از استان و منطقه‌ای نام می‌بریم که در آن مرد افسانه‌ای و آسمانی (سردار سلیمانی) پرورش یافت؛ ۴۰ سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد و شمشیر مبارزه همیشه بر کمر او بسته بود؛ در هر نقطه‌ای که دشمنان اسلام و مسلمانان و دشمنان ایران آرایش جنگ می‌گرفتند در قلب میدان و وسط معرکه بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: او جزو افرادی بود که دشمن هم او را تحسین و ستایش می‌کرد و در مقابل مردانگی او سر تعظیم فرود می‌آورد؛ هنوز هم هرچه کتاب و مقاله می‌نویسند از بزرگی، عظمت، شکوه، جلالت و شجاعت این مرد می‌نویسند، حتی دشمنانش.
به گزارش ایرنا سردار سلامی در آیین افتتاحیه پروژه‌های نهضت آبرسانی مرد میدان، شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی که به همت واقف گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی، سپاه ثارالله استان کرمان، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری گروه های جهادی شرکت آب و فاضلاب کرمان اجرایی شده و همچنین یادواره شهدای روستای بدرآباد دیروز به روستای بدرآباد از توابع شهرستان نرماشیر سفر کرد.
در پایان این مراسم از چند تن از خانواده معظم شهدا با اهدای لوح، تجلیل شد.
از جمله این پروژه‌ها اجرای طرح نهضت آب‌رسانی «مرد میدان» در ۶۳ روستای محروم شهرستان نرماشیر از توابع شرق استان کرمان اعلام شده است. آبرسانی به مناطق محروم شرق استان کرمان در قالب بهره‌برداری از چهار حلقه چاه آب آشامیدنی انجام می‌شود.
پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم استان کرمان شامل ٢٥ مورد در نرماشیر، ١٢ مورد در فهرج، هفت مورد در جیرفت و بم به طور جداگانه، ۶ مورد در ریگان، سه پروژه در رودبارجنوب، ۲ مورد در رفسنجان و یک پروژه در شهرستان انار است.
بر اساس این گزارش، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به منظور اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستای بدرآباد از توابع شهرستان نرماشیر اختصاص یافته است.