kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

خواندنی از ورزش ایران



*در پایان مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته بانوان، ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های جهانی امارات مشخص شدند.این مسابقات در اوزان ۵۰-، ۵۵-، ۶۱-، ۶۸- و ۶۸+ برگزار شد.ترکیب تیم ملی کاراته بانوان در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ به این شرح است: وزن منفی ۵۰ کیلوگرم: سارا بهمنیار، وزن منفی
۵۵ کیلوگرم، طراوت خاکسار، وزن منفی ۶۱ کیلوگرم: رزیتا علیپور، وزن منفی
۶۸ کیلوگرم: مبینا حیدری، وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم: لیلا برجعلی. رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ طی روزهای ۲۵ الی ۳۰ آبان به میزبانی دوبی در امارات برگزار می‌شود.
*اردوی تیم ملی پاراوزنه برداری برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان گرجستان از دیروز با سرمربیگری حسین توکلی در فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز شد. روح الله رستمی، حامد صلحی پور، نادر مرادی، امیر جعفری، مهدی صیادی، یوسف یوسفی، سامان رضی، محسن بختیار، علیرضا ایزدی، علی سیفی، علی اکبر غریب شاهی، احمد امین زاده، احسان صوری و سعید اسکندرزاده وزنه‌برداران دعوت شده به اردو هستند. پیش از این سرمربیگری تیم ملی پاراوزنه‌برداری را علی اصغر رواسی برعهده داشت.
*علی پاکدامن، ملی‌پوش شمشیربازی سابر ایران به کمپ تمرینی فرانسه دعوت شد. پاکدامن نهم آبان راهی فرانسه می‌شود تا در این کمپ تمرینی شرکت کند و از ۲۰ آبان نیز در گرندپری فرانسه به رقابت می‌پردازد.
*علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی، صبح دیروز در جمع نونهالان آزادکار و مربیان سازنده آنها که در قالب یک اردوی یک هفته‌ای بستر‌سازی فرهنگی، تفریحی و آموزشی در خانه کشتی شهید صدرزاده شرکت کرده‌اند، حضور یافت. دبیر در جمع آینده سازان کشتی آزاد ایران گفت: شاید از خودتان بپرسید چرا شما را به این خانه کشتی آوردیم، چون برای ما عزیز و آینده این ورزش هستید. هر کس قهرمانی و طلای المپیک می‌خواهد باید توکلش بر خدا باشد و ارتباط خوبی با آفریننده خود برقرار کند ضمن اینکه تلاش و ممارست خود را نسبت به سایرین بیشتر کند. دبیر یکی دیگر از رموز موفقیت را احترام به پدر و مادر و مربیان دانست و گفت: باید پیش پدر و مادرتان خود را زمین بزنید یعنی احترامشان را نگه دارید. دست پدر و مادر را ببوسید. رئیس‌فدراسیون با تأکید بر اینکه باید از حواشی به دور باشید و فقط به فکر کسب مدال آن هم مدال طلا باشید اظهار داشت: شما باید بدانید موبایل و فضای مجازی برای شما سم است. نماز خواندن را هم سرلوحه کار خود کنید. با ذهن قهرمان شدن در المپیک باید زندگی کنید تا قهرمان شوید.