kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
وزارت امور خارجه

حمله تروریستی در قندهار را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی حمله به مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرد.


وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی حمله به مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: بار دیگر دست دشمنان اسلام و مسلمین از آستین تروریست‌های جنایتکار تکفیری بیرون آمد و جمعی دیگر از مردم مظلوم افغانستان را در حال برگزاری نماز‌جمعه به خاک و خون کشید.
در ادامه این متن می‌خوانیم: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه گردید را به شدت محکوم می‌کند و ضمن تسلیت به خانواده‌های محترم شهدا و مردم عزیز افغانستان، و با آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان قربانیان و شفای عاجل برای مجروحین این جنایت ضد بشری، بار دیگر نسبت به توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داده و بر لزوم وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و نفی خشونت و افراطی‌گری با نام اسلام تاکید می‌کند.
سپس بیانیه وزارت خارجه می‌افزاید: این حادثه دلخراش، و حوادث تاسف‌بار گذشته از جمله حمله قبلی به نمازگزاران در قندوز، ضرورت افزایش مراقبت‌ها و مضاعف نمودن حفاظت از مراکز مذهبی شیعه و سنی و سایر تجمعات در افغانستان را بیش از پیش روشن می‌سازد. جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد خواهران و برادران مسلمان ما در افغانستان با همدلی و همفکری و تشریک مساعی با یکدیگر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت.