kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه در پوشش هواپیمای مسافربری

 


ارتش روسیه اعلام کرده حمله اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در سوریه تحت پوشش هواپیماهای غیرنظامی انجام شد! اقدام شیطانی که می‌تواند با کوچکترین خطا، به کشته شدن غیرنظامیان زیادی منجر شود.
رژیم صهیونیستی در حمله به دشمنان خود هیچ‌گونه محدودیت اخلاقی نداشته و از هر طریق ممکن برای رسیدن به اهداف پلیدش تلاش می‌کند. این رژیم حتی برای حمله به شهرهای سوریه حاضر است هواپیماهای مسافربری با صدها غیر نظامی را به عمد فدای حملات خود کند. در این راستا، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه تأیید کرد که حمله هوایی روز چهارشنبه در نزدیکی شهر «تدمر» توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی و در پوشش هواپیماهای مسافربری انجام شده است. «وادیم کولیت»، معاون مرکز آشتی روسیه در نشست خبری روز پنجشنبه گفت که حملات هوایی که چهارشنبه شب از نزدیکی منطقه التنف در منطقه مرزی اردن و عراق آغاز شد توسط چهار جنگنده اف-‌۱۶ رژیم صهیونیستی انجام شد. موشک‌های دوربرد رژیم صهیونیستی یک برج ارتباطی و مناطق نزدیک آن را در نزدیکی شهر تدمر در شرق استان حمص هدف قرار ‌داد. این حمله به شهادت یک سرباز ارتش سوریه و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد. گروه‌های مختلف فلسطینی حمله بامداد پنجشنبه رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و اعلام کردند، این رژیم مانند اوباش در منطقه رفتار می‌کند و مقابله با آن، وحدت مقاومت در تمامی جبهه‌ها را می‌طلبد. طبق اعلام رسانه‌ها، پدافند هوایی سوریه برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فعال شده بودند. با وجود این، کولیت گفت: «ارتش سوریه تصمیم گرفتند از پدافندها استفاده نکنند زیرا در زمان حمله هوایی اسرائیل، دو هواپیمای مسافربری در نزدیکی آن منطقه بودند.» خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده رژیم صهیونیستی برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه از این تاکتیک جدید برای حمله در سوریه استفاده می‌کنند. پیش از این، یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ۱۷۴ مسافر به دلیل حمله هوایی رژیم صهیونیستی مجبور به تغییر مسیر شد و اجباراً در پایگاه هوایی حمیمیم فرود اضطراری انجام داد. در سال ۲۰۱۸، رژیم صهیونیستی از یک هواپیمای شناسایی روسیه به عنوان پوشش استفاده کرده و موجب شد پدافند سوریه این هواپیما را هدف قرار دهد. تل‌آویو چند هفته بعد بابت این اقدام مجبور به عذرخواهی از روسیه شد. آن حمله به کشته شدن ۱۵ نظامی روسیه و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شده بود. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تنها ۶ ثانیه بعد از برخاستن جنگنده‌های اسرائیلی روسیه را در جریان قرار‌ داده بود. در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم»، خبر داد که تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی بیانیه اخیر اتاق عملیات متحدان سوریه را جدی گرفته است. پایگاه خبری «یونیوز»،‌ با انتشار بیانیه‌ای از اتاق عملیات متحدان سوریه خبر داد که تصمیمی مبنی بر انتقام از رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است. پایگاه خبری شبکه «المیادین»، به نقل از اسرائیل هیوم گزارش داد: «تشکیلات امنیتی احتمال تلاش سوریه یا ایران برای پاسخ به حمله اخیر اسرائیل را به شدت جدی می‌گیرد». در ادامه همچنین اشاره شده است که اتاق عملیات متحدان سوریه، آشکارا تهدید کرده است که انتقام خواهد گرفت. طبق گزارش یونیوز، اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه پس از حمله تل‌آویو به تدمر اعلام کرد، انتقام شهدا و خون مجروحان را می‌گیرد. اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه در پایان عنوان کرد: «پاسخ بسیار سخت خواهد بود.»
نیوزویک: اسد قدرتمندانه بازگشت
نشریه نیوزویک اما در مطلبی با اشاره به تحولات سوریه نوشت که از این پس، دشمنان آمریکا اجازه نخواهند داد آنچه در عراق و لیبی رخ داد، تکرار شود. آمریکا به لحاظ اقتصادی یا نظامی ضعیف‌تر نشده است اما دشمنان آن در حال قدرت گرفتن هستند و همین‌طور اراده آنها برای همکاری با یکدیگر بیشتر می‌شود. به گزارش ایسنا، این نشریه آمریکایی این را هم نوشته که، ۱۰ سال پیش به نظر می‌رسید که آغازی بر پایان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه باشد. اما اکنون در سال ۲۰۲۱، رئیس‌جمهوری سوریه نه تنها نجات یافته است، بلکه به نظر می‌رسد آماده بازگشت دوباره خیره‌کننده به عرصه جهانی باشد. با گذشت یک دهه از تحولات سوریه، اسد بر فراز کشوری که عمدتا ورشکسته شده است و گزینه‌های‌اندک دیگری برای رهبری در اختیار دارد، قدرتمند ایستاده است. و با کمک متحدان دیرینه‌اش، ایران و روسیه، او برای باز پس گرفتن بیشتر اراضی کشورش از دست شورشیان و بنیادگرایان که برای عزل او تلاش داشتند، وارد عمل شده است. حال بسیاری از کشورهایی که ۱۰ سال پیش با او قطع رابطه کرده بودند، با به رسمیت شناختن واقعیت جدید، از بازگشت او استقبال می‌کنند، آن هم با وجود مخالفت ادامه‌دار آمریکا با حاکمیت او.