kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

تروریست‌ 37 ساله دانمارکی 5 نفر را در نروژ با تیروکمان کُشت!

 

یک تروریست دانمارکی عصر چهارشنبه با تیر و کمان در شهر «کونگسبر» نروژ به مردم حمله کرد و دست کم 5 نفر را کشت و 2 نفر را نیز زخمی کرد.
یورونیوز در گزارشی با اعلام این خبر به نقل از پلیس نروژ نوشته این فرد دستگیر شده و طبق اطلاعاتی که تا کنون به دست آمده همدستی نداشته است. رسانه‌‌های محلی می‌گویند پیش از دستگیری وی بین او و ماموران پلیس درگیری رخ داده است. بنابر گزارش‌ها فرد مهاجم داخل یک فروشگاه در شهر «کونگسبر» شروع به هدف گرفتن افراد کرده و پلیس دقایقی بعد وارد عمل شده است. رسانه‌های نروژی گفته‌اند مرد مهاجم چاقو و چند سلاح دیگر نیز به همراه داشته است. «ارنا سولبرگ»، نخست‌وزیر نروژ، در یک کنفرانس مطبوعاتی حمله چهارشنبه شب را «وحشتناک» و «تکان‌دهنده» توصیف کرد. دیروز سازمان امنیت نروژ (پی اس تی) اعلام کرد که به نظر می‌رسد این حمله با تیر و کمان
در این کشور «عمل تروریستی» بوده باشد. دیروز «بی بی‌سی» نیز در گزارشی نوشت: «مرد دانمارکی که مظنون به شلیک با تیر و کمان و مرگ پنج نفر در نروژ است، برای آزمایش سلامت روان به نهادهای پزشکی تحویل داده شده است».یکی از دوستان کودکی وی به سابقه بیماری روانی او اشاره کرده است.«اسپن‌اندرسن براتن» قبلا هم به دلیل آنکه یکی از اقوامش را به کشتن تهدید کرده بود، با حکم دادگاه از نزدیک شدن به محل زندگی آن شخص منع شده بود. نروژ پیش از این نیز شاهد حملات خونبار در خاک خود بوده است. در مرگبارترین این حملات ۱۰ سال پیش سال ۲۰۱۱ «آندرس بریویک» یک خودرو را در اسلو منفجر کرد و ۸ تن را کشت، سپس به جزیره «اوتایا »محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی ۶۹ تن از شرکت‌کنندگان را که عمدتا نوجوان بودند به قتل رساند و ۲۴۲ تن دیگر را مجروح کرد.