kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
تقابل دو تیم مدعی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال- پرسپولیس؛ جذاب و حساس مثل فینال/گل محمدی: نباید اسیر اتفاقات بازی شویم

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت 21:30 در عربستان به مصاف الهلال خواهد رفت.


تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مجبور است در خانه الهلال به میدان برود. مسابقه‌ای که به‌اندازه فینال جذابیت و حساسیت دارد. بخصوص اینکه الهلال با شکست استقلال به این مرحله رسیده است. بعد از باخت آبی‌پوشان ایرانی محمود فکری سرمربی اسبق استقلال مدعی شد که پرسپولیس به راحتی می‌توانست الهلال را شکست بدهد. حالا این رویارویی اتفاق افتاده اما حمید مطهری مربی پرسپولیس می‌گوید نباید الهلال را یک تیم معمولی نشان داد. تیمی با امکانات فوق‌العاده و ستاره‌های گرانقیمت بین‌المللی قطعا حریف قدرتمند و سرسختی برای پرسپولیس خواهد بود. بخصوص اینکه در حضور طرفدارانش بازی می‌کند.
حواشی این بازی حساس و مهم از روز چهارشنبه آغاز شد، زمانی که پرسپولیس ساعت 10 صبح راهی فرودگاه امام خمینی(ره) شد تا به عربستان سفر کند اما مجوز پرواز به هواپیمای سرخپوشان داده نشد و آنها بعد از ساعت‌ها معطلی به خانه برگشتند. گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس از این شرایط به شدت گلایه کرد. این تنها مشکل پرسپولیس برای این سفر و مسابقه مهم نبود. حضور بازیکنانی مثل مهدی ترابی، میلاد سرلک و وحید امیری در اردوی تیم ملی و دوری از ترکیب و بازی‌های دوستانه سرخپوشان از دیگر مشکلات اساسی پرسپولیس برای بازی با الهلال است، بخصوص خستگی امیری که در بازی‌های تیم ملی همیشه 90 دقیقه به میدان می‌رود. الهلال تیمی بسیار قدرتمند بخصوص در فاز هجومی است و مهاجمان گرانقیمت خارجی مثل موسی مارگا و گومیس دارد که از کوچکترین فرصت‌‌ها نهایت استفاده را می‌برند.
از سویی دیگر پرسپولیس به دلیل آغاز دیرهنگام لیگ برتر از شرایط مسابقه به دور است و فقط با چند بازی دوستانه مقابل شهرداری آستارا، سپاهان و... خود را برای این بازی آماده کرده در حالیکه الهلال در کوران مسابقات لیگ عربستان و در اوج آمادگی است. پرسپولیس برای شکست دادن الهلال کار بسیار دشواری پیش رو دارد هرچند اگر سرخپوشان خودشان را باور داشته باشند و مشکلات حاشیه‌ای را با خود به زمین نبرند و همه آنها را در بیرون ورزشگاه جا بگذارند، پیروزی در این مسابقه دور از دسترس نخواهد بود. پرسپولیس در سال‌های اخیر دوبار حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده و می‌تواند با تکیه بر پتانسیل نیروی انسانی و دانش فنی مربیان ایرانی خود بار دیگر به یک برد بزرگ دست پیدا کند.
توجه ویژه فیفا به بازی الهلال - پرسپولیس
سایت فیفا به ارزیابی دیدارهای یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از بازی الهلال و پرسپولیس به عنوان حساس‌ترین بازی یاد کرد.
به گزارش فیفا، الهلال در ششمین دیدار دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس میزبانی می‌کند. الهلال پس از غلبه بر پرسپولیس در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این بار با هدایت لئوناردو یاردیم در خانه به مصاف سرخ پوشان ایرانی می‌رود. الهلال امیدوار به فرم گلزنی خوب بافتیمبی گومیس است که در چهار بازی گذشته پنج بار گلزنی کرده است.
در همین حال پرسپولیس می‌تواند از عملکرد خوب خود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ امید بگیرد که در آن
۲ سال به فینال صعود کرد. ارتش سرخ با کسب چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ حرفه‌ای ایران در این فصل به دنبال کسب عنوان قهرمانی قاره و تکمیل قهرمانی داخلی و قاره‌ای است. تیم یحیی گل محمدی می‌تواند روی مهدی ترابی، مهاجم خود حساب کند که در دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل استقلال تاجیکستان گلزنی کرد.
یحیی گل‌محمدی:
باید فوتبالی به حریفمان ضربه بزنیم
یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هم با بیان اینکه بازی در زمین الهلال و با حضور هواداران این تیم دشوار است، گفت: باید نظم خوبی داشته باشیم و اسیر حواشی و اتفاقات مسابقه نشویم.
وی با بیان اینکه الهلال تیم پرمهره‌ای است و دو تیم کامل دارد، افزود: آنها فوتبال مالکانه و رو به جلو را انجام می‌دهند. کار سختی داریم. این مسابقه در زمین حریف است و تماشاگران هم در ورزشگاه حضور دارند.
سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه الهلال در خط حمله مهره‌های گران قیمت، حرفه‌ای، سرعتی و سرزن دارد، تاکید کرد: بازی سختی خواهد بود اما آن‌قدر انگیزه داریم که بتوانیم دل هواداران را شاد و برای کشور و هواداران افتخار کسب کنیم. شاید انگیزه متفاوتی نسبت به الهلال داشته باشیم. گل محمدی تصریح کرد: الهلال هفت بازیکن خارجی دارد که اسم چهار نفر را برای لیگ قهرمانان آسیا رد کرده‌اند. پریرا بازیکن برزیلی پشت مهاجم بازی می‌کند. مارگا را از پورتو خریده‌اند و گومیس در محوطه جریمه خیلی خطرناک است. یک مدافع کُره‌ای هم دارند. باید خیلی مراقب اینها باشیم. وی یادآور شد: باید نظم خوبی هم در دفاع کردن و هم زمانی که توپ را در اختیار داریم، داشته باشیم. نباید اسیر اتفاقات بازی شویم. جو سختی برای بازیکنان ما است و باید خیلی تمرکز داشته باشیم. نباید اشتباه تاثیرگذار داشته باشیم و اجازه ندهیم اتفاقات و حواشی مسابقه، نتیجه بازی را رقم بزند.
سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فوتبالی به الهلال ضربه بزنیم. اگر قرار شد اتفاقی رخ بدهد، باید فوتبالی باشد نه با اخراج، اخطار بی‌مورد یا پنالتی. تقابل ما با الهلال فینال زودرس آسیا بود ولی باید با تمام وجود از غیرت ایرانی استفاده کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. دعای خیر هواداران پشت سر ما است. شخصاً به بازیکنانم امیدوارم چون می‌دانم با تمام وجودشان بازی
می‌کنند.
گل‌محمدی در پایان درخصوص تمدید دو ساله قراردادش با پرسپولیس هم گفت: وقتی بدانیم تا سه سال دیگر فرصت داریم، برنامه‌ریزی می‌کنیم و از جوانها استفاده می‌کنیم و به فکر دو، سه سال بعد هستیم. در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.
ژاردیم: بازی، پایاپای خواهد بود
سرمربی الهلال بازی برابر پرسپولیس را سخت توصیف کرد و از آمادگی تیمش برای این بازی گفت.
ژاردیم سرمربی الهلال در نشست خبری قبل از بازی گفت: الهلال و پرسپولیس از بهترین تیم‌های آسیا هستند و با شایستگی راهی این مرحله شده‌اند. به نظرم بازی پایاپای خواهد بود. این مربی پرتغالی ادامه داد: به خوبی آماده این بازی شده‌ایم. الهلال تیم بزرگی است و بازیکنانی در اختیار دارد که می‌توانند در هر رقابتی گره‌گشا باشند. تیم ما در شرایط خوبی قرار دارد و آماده‌ایم تا این بازی حساس را برگزار کنیم.او درباره غایبان تیمش در این بازی گفت: عبدالله عطیف و الشهرانی را در اختیار نداریم و این دو از بازیکنان خوب و موثر تیم هستند اما جای خالی آنها را پر می‌کنیم. بهترین‌ها را در ترکیب خواهیم گذاشت.
برنامه کامل دیدارهای
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
شنبه 24 مهر 1400
*الوحده امارات............................النصرعربستان(ساعت18:30)
*پرسپولیس...............................الهلال عربستان(ساعت21:30)
یکشنبه 25 مهر 1400
*پوهانگ استیلرز.......................ناگویا گرامپوس(ساعت08:30)
*چونبوک موتورز......................اولسان هیوندای(ساعت13:30)