kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

قهرمانی مقتدرانه فولاد سیرجان در مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا

 

تیم والیبال فولاد سیرجان به عنوان قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا دست یافت.
مرحله ‌نهایی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا دیروزبا انجام دو دیدار در شهر ناخون راتچاسیما تایلند به پایان رسید. در دیدار نهایی تیم فولاد سیرجان نماینده ایران به مصاف العربی قطر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. نماینده ایران در مرحله مقدماتی هم تیم العربی را سه بر یک شکست داده بود.شاگردان سعید رضایی در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیده و جام قهرمانی را به نام خود زدند.
بدین ترتیب تیم فولاد سیرجان با کسب ۶ برد متوالی به مقام قهرمانی سال ۲۰۲۱ باشگاه‌های مردان آسیا دست یافت تا هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها در نخستین حضور آسیایی نیز قهرمان شود.
پیش از این هفت تیم باشگاهی ایران حضور در رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا را تجربه کرده بودند که شامل تیم‌های پیکان، صنام، سایپا، کاله مازندران، متین ورامین، بانک سرمایه و خاتم اردکان بودند و فولاد سیرجان هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌هاست.
پیش از مسابقه فولاد سیرجان و العربی قطر، دو تیم راتچاسیما تایلند و باروستنیک آلماتی قزاقستان به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده قزاقستان با شکست سه بر صفر میزبان به مقام سومی دست یافت.