kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

خواندنی از ورزش ایران

 

*داود ایوب پیشکسوت 74 ساله کشتی تهران به‌دلیل بیماری داخلی در بیمارستان بستری شده است. ایوب آخرین کشتی‌گیر ایرانی است که با جهان پهلوان غلامرضا تختی مسابقه داده است.ایوب که کشتی‌گیر وزن 100 + کیلوبوده، در اولین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال 1983 در تهران به مدال طلای سنگین وزن دست یافت. او در سال ۱۳۵۲ در هر دو رشته آزاد و فرنگی قهرمان کشور شد. ایوب پس از 5 سال دوری از کشتی، در سال 1362 بار دیگر به صحنه مسابقات برگشت و قهرمان کشور در سنگین وزن فرنگی شد.
*با پایان مهلت ۱۰ روزه برای ثبت‌نام از کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، شش نفر برای احراز شرایط کاندیداتوری در این انتخابات ثبت‌نام کردند. محمد حسن ابراهیمی زهروی، محمدرضا اسماعیلی، محمد بابایی، رضا حبیبی، حامد رضا خانی، محسن رضوانی اسامی کاندیدای احراز پست ریاست این فدراسیون است. بر این اساس مدارک کاندیدا جهت بررسی مستندات به کمیسیون تطبیق ارسال شد.محسن رضوانی ۹ دی ۱۳۹۶ برای دوره دوم به عنوان رئیس‌فدراسیون شنا انتخاب شد.
*بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ به میزبانی منامه بحرین در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود و کاروان کشورمان نیز با نام «مدافعان سلامت» و شعار «اراده، تلاش و پیروزی» در این رویداد حاضر می‌شود و تیم‌های ملی وزنه برداری، بسکتبال با ویلچر، شنا، دوومیدانی و بوچیا از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در کاروان کشورمان حضور دارد.