kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
معاون نخست‌وزیر روسیه:

قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار می‌رسد

 

معاون نخست‌وزیر روسیه احتمال داد قیمت نفت به دلیل عدم تعادلی که در عرضه و تقاضا ایجاد شده به بشکه‌ای 100 دلار هم برسد.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تاس، الکساندر نواک درباره قیمت نفت، پیش‌بینی کرد: قیمت نفت در حال حاضر به بشکه‌ای 84 دلار رسیده و در این قیمت هم ثابت نمی‌ماند. احتمال بالا و پایین رفتن قیمت در روزها و ماه‌های آتی بسیار است. قیمت نفت حتی می‌تواند با توجه به شرایط موجود به بشکه‌ای 100 دلار هم برسد، اما روسیه امیدوار است که تعادلی در عرضه و تقاضا ایجاد شود.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، پیش از این اعلام کرد که نگران رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار است و این احتمال کاملا وجود دارد. روسیه به دنبال افزایش قیمت نیست.
پوتین تأکید کرد هر گونه تلاشی را برای ثبات و پایداری بازار نفت انجام می‌دهد و از هر گونه افزایش قیمتی دوری خواهد کرد. وی افزود بازار در حال ثبات است و روسیه 11 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و استراتژی روسیه در جهت افزایش تولید برای جبران نیاز بازار جهانی است.
رسانه‌ها گزارش دادند که در بازارهای جهانی قیمت نفت در روزهای اخیر نزدیک به یک دلار در هر بشکه افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت به قیمت 84 دلار و 15 سنت معامله
شد.
قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 97 سنتی را تجربه کرد و هر بشکه به قیمت 81 دلار و 41 سنت به فروش رفت. در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی قیمت بنزین بیش از یک دلار رشد کرد و هر گالن به قیمت دو دلار و 42 سنت معامله شد. قیمت نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب دو دلار و 47 سنت و هشت دلار و 25 سنت را تجربه کردند.
خبرگزاری رویترز درباره دلایل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده که میزان تقاضای نفت خام به دلیل گرانی بیش از حد گاز در سال‌های 2021 و 2022 افزایش یابد. این خبر باعث شده که کشورها میزان ذخایر نفت خام خود را افزایش دهند و با رشد تقاضا قیمت‌ها بالا رود.
در همین حال عربستان سعودی با افزایش عرضه نفت اوپک پلاس به بازارهای جهانی مخالفت کرده و این چراغ سبزی به بازار برای کاهش عرضه است. علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته رشد داشته است. آژانس بین‌المللی انرژی هم پیش‌بینی کرده که تولید نفت خام آمریکا در سال 2021 نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی با افت مواجه
شود.