kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
سعید محمد:

سرمایه‌گذاری چندانی در مناطق آزاد برای صادرات نشده است

 


دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاری در تولید و صادرات مناطق آزاد با بیش از ۳۰ سال فعالیت اتفاق نیفتاده که جای تأسف است.
به گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، سعید محمد در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه مدون و به شکل راهبردی برای تمام مناطق آزاد در دست تهیه است تا در کوتاه‌مدت این مناطق را به ریل اصلی خود برگردانیم. با ظرفیت‌های موجود و رفع نیازمندی‌های این هدف محقق می‌شود و باید در جهت ایجاد رونق تجاری و اقتصادی در سرزمین اصلی فعالیت کنیم.
وی با‌ اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکلات مردم همکاری مشترک با منطقه آزاد اروند و خوزستان برقرار کنیم افزود: مردم خرمشهر، آبادان و روستاهای محدوده منطقه آزاد اروند با مسائل زیادی روبه رو هستند و تلاش می‌کنیم با ظرفیت‌سازی در منطقه آزاد و با بهره‌گیری از اختیارات قانونی تعریف شده در مناطق این وضعیت مرتفع شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه به علت تداخل بین دستگاهی از بسیاری از ظرفیت‌ها در منطقه آزاد اروند استفاده نمی‌شود، ادامه داد: تلاش بر این است که این تداخل برطرف و از ظرفیت‌های موجود برای بهبود معیشت مردم منطقه استفاده شود.
محمد افزود: با پیش‌بینی انجام شده جذب سرمایه‌گذاری خوبی در منطقه آزاد اروند شاهد خواهیم بود. رونق تولید و‌ اشتغال در این منطقه ‌ایجاد می‌شود تا با برنامه‌ریزی انجام شده در یک دوره زمانی کوتاه مدت وضعیت مردم بهبود یابد. البته دستگاه‌های ذی‌ربط، وزارتخانه‌ها و گمرک نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و عزم جدی در دولت و مجلس کمک به حل مشکلات مردم است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با‌ اشاره به اینکه مناطق آزاد بر اساس چند اصل پایه‌ریزی شده‌اند اظهار داشت: مناطق آزاد با بیش از ۳۰ سال فعالیت با هدف رونق اقتصادی و تجاری سرزمین اصلی باید در جهت سرمایه‌گذاری، صادرات، تولید و وارد کردن فناوری‌های نوین فعالیت می‌کردند اما شاخص‌های لازم ضعیف ارزیابی شده و در سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات اتفاق خاصی در این مناطق نیفتاده که جای تأسف است.