kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
طی یک هفته رخ داد

رشد 290 درصدی خروج پول سهامداران حقیقی از بورس

 

ریزش‌های مکرر بورس در هفته گذشته سبب خروج عجیب پول سهامداران حقیقی از بازار سهام بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، بورس تهران در هفته سوم مهرماه‌ رکوردهای منفی را به ثبت رساند تا روند خروج پول از بورس رشد 290 درصدی را طی یک هفته تجربه کند.
همه مسائل در هفته گذشته دست به دست هم داد تا همه شاخص‌های بورس نزولی شوند، از شاخص کل گرفته تا شاخص کل هموزن، به طوری که این شاخص‌ها یکی پس ازدیگری در حال از دست دادن حمایت‌های خود بودند. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، می‌توان گفت بازار سرمایه باز هم وارد یک فاز اصلاحی زمانی شده است که زمان برگشت آن نامعلوم خواهد بود.
عشقی‌؛ رئیس جدید بورس
البته باید دید، بورس به تغییر ریاست این سازمان چه واکنشی نشان می‌دهد، روز چهارشنبه‌ گذشته دهقان دهنوی جای خود را به مجید عشقی داد تا دولت سیزدهم با این تغییر نشان دهد می‌خواهد بازار سرمایه را به اهالی آن واگذار کند. مجید عشقی، قائم مقام بورس کالا و عضویت هیئت مدیره شرکت‌های تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، سرمایه‌گذاری توسعه نور دنا را در کارنامه کاری خود
دارد.
وی همچنین در کارگزاری تدبیرگران فردا، سرمایه‌گذاری پویا، سرمایه‌گذاری تدبیر ارزش، توسعه اقتصاد بین‌الملل آینده، سرمایه‌گذاری مهرگان سرمایه پارس، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیروزان، سامان تجارت تدبیر ایرانیان، گروه توسعه اقتصاد، کارآفرینان دامون، کارگزاری بانک پاسارگاد عضو هیئت مدیره بوده است.
در جلسه شورای بورس همچنین مسعودی‌فر، عشقی، خدابخش، فرج‌زاده و ناصرپور به عنوان اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شدند.
هیئت مدیره جدید
قابلیت حل مشکلات بورس را دارد
در همین حال‌، معاون سابق شرکت بورس معتقد است هیئت مدیره جدید سازمان بورس، این ویژگی را دارند تا در کمترین زمان مشکلات بازار سرمایه را حل کنند.
امیرحمزه مالمیر، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص تغییر رئیس و هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عشقی به لحاظ شخصیتی فردی سختکوش و سالم است و از اشراف کافی به موضوعات مرتبط با بازار سرمایه نیز برخوردار می‌باشد؛ که البته این قابلیت به سبب فعالیت مستمر و درازمدت ایشان در بدنه ارکان بازار سرمایه حاصل شده است. وی افزود: همچنین هیئت مدیره انتخابی سازمان بورس، بازار سرمایه را کاملا می‌فهمند و به سبب حضور در پست‌های مختلف مدیریتی در ارکان بازار سرمایه از این ویژگی برخوردار هستند تا در کمترین زمان ممکن اقدام به رفع مشکلات این بازار کنند. ضمن این که تقریبا در کمتر مواردی در طول حیات این سازمان یکدستی سابقه کاری و فعالیت هیئت مدیره در بدنه بازار سرمایه را شاهد هستیم و این موضوع می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت و بارز هیات مدیره جدید سازمان بورس مطرح و در بهبود مشکلات این بازار موثر باشد. مالمیر همچنین در توصیه با هیئت مدیره جدید سازمان بورس یادآور شد: با توجه به تعمیق بازار سرمایه و موارد مرتبط به آن، لازم است بازنگری دقیق و عمیقی در قوانین و مقررات موجود صورت گرفته و قوانین ضد و نقیض در بازار سرمایه رفع شود؛ که البته تحقق این امر نیاز به تلاش شبانه‌روزی، صبر و حوصله و صرف وقت در ابتدای امر دارد. وی اذعان داشت: همچنین انتظار می‌رود هیئت مدیره جدید سازمان از سعه صدر کافی نسبت به انتقادات برخوردار باشند و کمتر حرف بزنند، بیشتر بشنوند و با اعتماد به بدنه کارشناسی و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان بدنه سازمان بورس بیشتر عمل کنند.