kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آقای روحانی تمام فعالیت دولت خود را در وزارت خارجه خلاصه کرد وزیر خارجه هم تمام امور خارجه را به برجام گره زد آن هم برجامی که نخوانده آن را امضاء کردند فلذا دیدیم که 8 سال از عمر نظام و مردم به هدر رفت و خسارت سنگین به کشور تحمیل شد.
0594---0912
* شاید بتوان گفت از اول انقلاب تاکنون دولت سیزدهم اولین دولت انقلابی و ولایی باشد که زمام امور را به دست گرفته و بین قوای سه‌گانه هماهنگی برقرار شده است ولی باید گفت اگر اقدامات انقلابی درخصوص قانون‌شکنان اعمال نشود و مثل گذشته گرفتار مصلحت‌اندیشی بشویم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و مشکلی حل نخواهد شد.
2470---0919
* یکی از بازوهای دولت در خدمت‌رسانی به مردم استفاده از ظرفیت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در سراسر کشور است که باید گفت تا الان این بازو به تمام و کمال به کار گرفته نشده و شاهد تعلل و فوت وقت در نصب مدیران میانی کشور هستیم. امیدواریم این کار با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.
7015---0936
* یادداشت روز کیهان روز سه‌شنبه 1400/7/20 به قلم آقای زارعی با عنوان «نگاهی درباره انتخابات پارلمانی عراق» در کنار مقاله نگاهی به ساختار انتخاباتی عراق که در صفحه 12 روزنامه چاپ شده اطلاعات ارزشمندی از حوادث در این کشور همسایه به خوانندگان می‌دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.
0049---0911
* از آقای محمدهادی صحرایی به‌خاطر مقاله «تحریف برای تحریم و تسلیم» که در روزنامه یکشنبه 1400/7/18 حرف دل ما را زده بودند تقدیر و تشکر می‌شود.
عرب‌سرخی
* آمار سامانه مدیریت فناوری بورس باید شفاف بشود دولت برای برگشت اعتماد مردم به بورس چاره‌ای جز شفاف‌سازی ندارد.
8853---0912
* طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی قرار بود نرخ برخی از فرآورده‌های لبنیاتی (شیر، ماست، پنیر) کاهش یابد ولی تاکنون محقق نشده است. چرا؟! هرچند این مقدار با توجه به میزان تورم و گرانی و افزایش قیمت‌ها بسیار ناچیز است و مشکلی را حل نمی‌کند و قیمت‌ها باید به قبل از گرانی‌ها برگردد.
یک شهروند از اصفهان
* در هفته بزرگداشت نیروی انتظامی قرار داریم جا دارد ضمن عرض خسته نباشید به همه عزیزان ناجا، از مسئولین خدمات کارکنان ناجا بخواهیم که در حد امکان به مشکلات حقوقی، مسکن و سایر نیازهایشان اهتمام نمایند.
2146---0913 و 3949---0912
* دستگاه قضایی و متولیان امر با هنجارشکنان در فضای مجازی به‌ویژه شرکت‌ها برخورد جدی نمایند. برخی‌ها ایمان مردم را نشانه گرفته‌اند. چطور این بی‌عفتی‌ها در جلوی چشم مسئولین صورت می‌گیرد و اقدامی نمی‌کنند؟!
3453---0992
* کسانی که در انفجار تروریستی قندوز افغانستان به دست تفکیری‌های داعشی به شهادت رسیدند انسان بودند چرا مدعیان کاربلد و زبان‌بلد و اصلاح‌طلبان مدعی، نسبت به صدور یک بیانیه در محکومیت این عمل خباثت‌آلود هیچ اقدامی نکردند! شاید به‌خاطر اینکه مبادا روی کدخدا مکدر شود؟!
8902---0914
* آقای میرکاظمی معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه الحمدلله درد و مشکلات را شناخته‌اند (بزرگ شدن دولت و ریخت و پاش‌ها) امیدواریم در این دولت با کاهش حجم دولت و جلوگیری از این ریخت‌ و پاش‌ها، شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.
یک شهروند از تهران
* در دی‌ماه 98 یک دستگاه خودروی ساینا از شرکت سایپا گرفتم که پس از یک ماه با معایب زیادی روبه‌رو شد و طی این مدت بیش از 21 ماه هنوز برخی مشکلات آن رفع نشده است از جمله: 1- ایراد در درب قالپاق و ریپ زدن 2- سنسور اکسیژن مشکل دارد و مصرف بنزین را افزایش داده و توان خودرو را کاهش می‌دهد 3- اشکال در بوش زیر کمک‌ها 4- روشن شدن چراغ چک و... چرا این شرکت به تعهدات خود عمل نمی‌کند؟! از کیهان درخواست می‌شود با مصاحبه با مسئولین سایپا به این گرفتاری‌های کسانی که از این شرکت خودرو گرفته پایان دهد.
عباس الواری چناری - اندیشمک
* چطور در روزهای پایانی ماه صفر اتوبان تهران - کرج، قزوین، رشت و... با ترافیک سنگین روبه‌رو بود ولی پیاده‌روی مشهد مقدس حتی به صورت انفرادی هم ممنوع بود؟! آيا این مصداق یک بام و دو هوا نیست؟!
میرزکی - ساوجبلاغ
* برخی بازنشستگان فرهنگی در بدترین شرایط دریافت حقوق هستند، کمترین حقوق و بیشترین هزینه را دارند. درمان، ازدواج فرزندان، مهمانی‌ها، خوراک، پوشاک و... امید است در دولت جدید فکری به حال این قشر زحمتکش شود.
توکلی
* با نظارت مستقیم ستاد تنظیم بازار توسط معاون اول رئیس‌جمهور محترم، راه فساد و گرانی را می‌توان بست...
9239---0922
* با جایگزینی کشاورزی دانش محور به جای کشاورزی آب و زمین محور می‌توان مشکل کمبود آب و زمین را جبران کرد.
2136---0913
* سال گذشته دولت تدبیر با تبلیغات فراوان از مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس دعوت نمودند که بسیاری با فروش منزل، اثاثیه منزل،خودرو و... به دولت اطمینان نموده و در بورس سرمایه‌گذاری کردند. ولی پس از مدت کوتاهی دروغ بودن این دعوت و سرمایه‌گذاری روشن شد و همه متضرر شدند. از دولت انقلابی و جهادی دکتر رئیسی انتظار حل این معضل سرمایه‌گذاران را داریم!
1713---0915
* از طریق بنیاد جانبازان به بانک ملی غرب تهران برای وام مسکن معرفی شده‌ام. عضو تعاونی و واحد مسکونی‌ام در مرحله‌ پایانی است. آمادگی خود را برای معرفی‌نامه، ضامن با کسر از حقوق بیش از 4 نفر، چک، سفته و ... کرده‌ام ولی بانک اعلام می‌کند سند پشتیبان لازم است! سند از کجا بیاورم! ضامن کسر از حقوق، چک، سفته به اندازه سند ارزش ندارد؟! لطفا مسئولین بانک پاسخ دهند.
دالوندی
* آویشن برگ پهن معروف به شیرازی هر چه بیشتر برداشت شود در شرایط مساعد آب و هوایی، سال بعد بیشتر محصول می‌دهد چرا که بذر آن زیر پای برداشت کننده می‌ماند و دوباره رشد می‌کند. اما اداره منابع طبیعی به جای ترویج و آموزش برداشت صحیح و کاشت دیم این محصول و درآمدزایی در مناطق محروم، برداشت را ممنوع و منوط به دریافت مجوز با قیمت هر کیلو 13 هزار تومان نموده است. آن هم برای افراد خاص و با حجم بالا و زمان مشخص! در حالی که بیش از سی سال است افرادی با روابط ناسالم آویشن را از مناطق محروم هرمزگان و جنوب کرمان بدون مجوز می‌خرند! و روستائیان حق انتقال 10 کیلو را هم ندارند! از قوای قضائیه و اجراییه درخواست
رسیدگی دارم.
2914---0990
* از شورای شهر رودبار درخواست راه‌اندازی سیستم اگو فاضلاب منازل را داریم. بسیاری از خانواده‌ها به‌خاطر تخلیه چاه در این شرایط بد اقتصادی هزینه زیادی را متقبل می‌شوند.
2287---0911
پاسخ روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)
به استحضار شهروندان محترم می‌رساند: درگذشته خطوط شرکت واحد اتوبوس‌رانی قبل از واگذاری به بخش خصوصی در سازمان بهشت زهرا(س) و ایستگاه مترو حرم مطهر مستقر بوده و سرویس‌دهی به شهروندان را ارائه می‌‌کرد. با ورود بخش خصوصی و واگذاری ناوگان حمل و نقل به بخش خصوصی، علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته شرکت‌های خصوصی تمایلی به ورود و سرمایه‌گذاری درخصوص حمل و نقل مسافرین همچون سازمان بهشت زهرا(س) را ندارند و این سازمان برای انجام درخواست شهروندان در حال رایزنی با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برای حل این مشکل می‌باشد.