kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 

پایان کار حدادی‌فر و ذوب‌آهن پس از ۲۱ سال
کاپیتان ذوب‌آهن خداحافظی کرد و از تیمش جدا شد.پس از زمزمه‌هایی مبنی بر اختلاف قاسم حدادی‌فر و تارتار، در نهایت کاپیتان ذوب‌آهن تصمیم به جدایی گرفت و با انتشار پیامی جدایی خود را اعلام کرد و از جمع ذوب‌آهنی‌ها خداحافظی کرد.حدادی‌فر ۱۶ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و ۲ گل ملی در کارنامه دارد. او عناوین مختلفی در دوران حضورش در ذوب‌آهن به دست آورد و باوجود پیشنهادات فراوان از تیم‌های مختلف به این تیم وفادار ماند. او از جوانان ذوب‌آهن کار خود را در این تیم شروع کرده بود و به گفته خود از سال ۱۳۶۹ در ذوب‌آهن حضور داشته و سر انجام پس از ۲۱ سال با ذوب‌آهنی‌ها خداحافظی کرد و از این تیم جدا شد.قاسم حدادی‌فر به احتمال فراوان از فوتبال هم خداحافظی خواهد کرد و بعید است در تیم دیگری بازی کند.
عزت‌اللهی در تیررس باشگاه شارجه امارات
هافبک تیم ملی فوتبال ایران در تیررس باشگاه شارجه امارات قرار دارد.باشگاه شارجه امارات عقد قرارداد با سعید عزت‌اللهی‌هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه وایله بلدکلوب دانمارک را در دستور کار دارد. اماراتی‌ها تمایل به جذب این بازیکن دارند، ولی عزت‌اللهی با تیم دانمارکی وایله بلدکلوب قرارداد دارد و جدایی‌اش منوط به موافقت باشگاه یادشده است.
چالش لیست بازیکنان بزرگسال استقلال
پیش روی مجیدی
سرمربی تیم استقلال برای اضافه کردن 3 بازیکن خارجی به این تیم به جز موسوی ممکن است مجبور شود یکی دو بازیکن دیگر را هم از فهرست بزرگسال تیمش خارج کند.
چند روز پیش فرهاد مجیدی نام احمد موسوی را برای انتخاب یک باشگاه دیگر به مدیران استقلال ارائه کرد تا به جای وی، کوین یامگا بازیکن اهل کشور فرانسه را جذب کنند.
با اضافه شدن این بازیکن و البته فراهم شدن حضور مهاجم خارجی در خط حمله، استقلال به دنبال جذب یک خارجی دیگر طبق وعده فرهاد مجیدی خواهد بود اما با نگاهی به لیست بزرگسال تیم استقلال مشخص می‌شود مجیدی باید یکی دو بازیکن دیگر این تیم را هم کنار بگذارد. طبق قانون هر تیم می‌تواند 20 سهمیه بزرگسال داشته باشد و تیم فعلی مجیدی نیز بدون احتساب حضور خارجی‌ها 17 بازیکن بزرگسال دارد.
فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال به شرح زیر است:سید حسین حسینی، رشید مظاهری، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، ووریا غفوری، بابک مرادی، روزبه چشمی،آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری،جعفر سلمانی، امین قاسمی نژاد، ارسلان مطهری،آرمان رمضانی،زبیر نیک نفس و سید احمد موسوی. سرمربی استقلال موسوی را در لیست خروج قرار‌داده و با این شرایط اگر وعده سرمربی آبی پوشان برای حضور 3 خارجی عملی شود و بازیکن دیگری به این تیم اضافه نشود استقلال باید نام یکی دو بازیکن دیگر را از فهرست بزرگسال خود کنار بگذارد هر چند هنوز این موضوع قطعی نیست.
نفراتی چون سینا خادم پور و عارف آقاسی در فهرست زیر 25 سال و غیر بزرگسال این تیم هستند که ظاهرا خادم پور خواستار جدایی از این تیم شده و مسئولان باشگاه باید در مورد وی تصمیم بگیرند.
علیرضا رضایی، متین کریم زاده، سبحان خاقانی، امیر علی صادقی، امیر حسین حسین زاده، ابوالفضل جلالی،فردین رابط، رضا آذری، محمدرضا آزادی و... نفرات زیر 23 و زیر 21 یک سال آبی پوشان محسوب می‌شوند.
شرایط سخت لژیونرها برای حضور در تیم ملی
اکیپ به نقل از یوفا خبر داد بازیکنان لژیونر در تیم‌های ملی تنها یک هفته قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌گیرند.
برگزاری جام جهانی قطر در آبان‌ماه باعث شده است تا شرایط خاصی ایجاد شود و این بار خبری از اردوهای بلندمدت تیم‌ها برای حضور در جام جهانی نیست و به همین خاطر یوفا به تیم‌های باشگاهی اعلام کرده است که فصل بعد تنها یک هفته قبل از شروع جام جهانی رقابت‌های باشگاهی تعطیل می‌شود و بازیکنان موظف به حضور در تیم‌های ملی هستند تا برای حضور در جام جهانی آماده شوند. جام جهانی قطر اولین دوره جام جهانی است که در تابستان برگزار نمی‌شود.