kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
روسیه

مرگ 984 بیمار کرونایی در یک روز

 

همه‌گیری کرونا در روسیه رکورد جدیدی برجای گذاشت و این بار شمار افرادی که بر اثر کووید-۱۹ جان خود را ازدست داده‌اند به ۹۸۴ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه که دیروز منتشر شد حاکی است که ۹۸۴ نفر بیمار کرونایی در روسیه جان سپرده‌اند، این رقم روز سه‌شنبه ۹۷۳ نفر بود.
بالاترین آمار مرگ کرونا در مسکو گزارش شده و در این شهر در این
24 ساعت، ۷۲ نفر جان سپردند و پس از پایتخت، سن پترزبورگ با ۶۵ نفر و استان سوردلوفسک در منطقه اورال با ۳۹ نفر در مکان‌های دوم و سوم مرگ بر اثر کرونا در بین مناطق روسیه قرار گرفتند.
در مجموع از آغاز همه‌گیری کرونا در روسیه در ماه مارس سال ۲۰۲۰(فروردین۱۳۹۹)، در مجموع ۲۱۹ هزار و ۳۲۹ نفر بر اثر ابتلای به این بیماری جان سپرده‌اند.  
در مسکو و بسیاری شهرهای دیگر تدابیر برای پیشگیری از همه‌گیری کرونا همچنان رعایت می‌شود به عنوان مثال در پایتخت روسیه در اماکن عمومی ماموران پلیس به خاطر خودداری از استفاده از ماسک طبی، افراد را جریمه می‌کنند.
در این شرایط مقام‌های روسیه برای کاهش همه‌گیری کرونا، از مردم این کشور دعوت به واکسیناسیون کرونا می‌کنند که در همه مناطق این کشور به طور رایگان انجام می‌گیرد. در همین حال سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه دیروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۴۹ میلیون و ۸۴۴ هزار نفر در روسیه که ۳۴.۱ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد، یک جزء واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۵ میلیون و ۳۱۲ هزار نفر
یا ۳۱ درصد مردم روسیه دو جزء واکسن کرونا را زده‌اند.