kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی حتمی

اینجا فقط مسئله زمان مطـرح اسـت

 


سیدمحمد امین‌آبادی
اشاره:
رسانه‌های جریان اصلی در اروپا و آمریکا به شدت در تلاش هستند که با تولید و انتشار گزارش‌هایی رژیم صهیونیستی را دست برتر نظامی و امنیتی در منطقه غرب آسیا معرفی کنند اما نگاهی به گزارش رسانه‌های این رژیم و اظهارات مقامات سابق و کنونی اسرائیل و همچنین تحولات منطقه غرب آسیا طی ماه‌های اخیر مثل نبرد «سیف القدس»، واردات سوخت لبنان از ایران، حملات سایبری به رژیم صهیونیستی و فرار 6 اسیر فلسطینی از مخوفترین و امنیتی‌ترین زندان این رژیم به خوبی و به وضوح معلوم می‌شود که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است و رژیم سراشیبی سقوط را با سرعت و شتاب مضاعف طی می‌کند و نابودی این رژیم نیز به گفته مورخ صهیونیست در روزنامه «معاریو» حتمی است.
سرویس خارجی کیهان

نابودی حتمی
در حالی که برخی رسانه‌های غربی مثل بی‌بی‌سی در حال بزک کردن ساختار اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی هستند اما در خود سرزمین‌های ‌اشغالی بسیاری از کارشناسان معتقدند که صهیونیست‌ها در تامین امنیت ساکنان اراضی ‌اشغالی شکست خورده‌اند و نابودی اسرائیل نیز‌گریز‌ناپذیر است. روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک افسر بلندپایه صهیونیست در این باره نوشته است: «حزب‌الله لبنان به قوی‌ترین سازمان جهان تبدیل شده است. بی‌شک تهدیدات امنیتی یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت معکوس در اسرائیل است.» «یوسی هلیوی» پژوهشگر و مورخ صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «معاریو» نوشته است :« معادله پیشین که می‌گفت جنگ‌های اسرائیل در «میدان‌های دشمنان» رخ می‌دهد، تغییر کرده و بر اساس گزارش‌های امنیتی، جنگ بعدی در قلب این رژیم رخ خواهد داد.» این یادداشت می‌افزاید: «بیشتر برآوردهای امنیت داخلی اسرائیل نشان می‌دهد که جنگ نابودکننده فراگیر درخواهد گرفت و تمام مناطق اسرائیل روزانه تحت شلیک هزاران موشک قرار می‌گیرد و علاوه ‌بر آن حملات زمینی نیز به شهرک‌های مرزی صورت خواهد گرفت.» در ادامه یادداشت این مورخ صهیونیست آمده است: «برآوردهای امنیتی می‌گویند ۲۵۰ هزار موشک از انواع مختلف به فرماندهی ایران و گروه‌های فلسطینی، اسرائیل را نشانه گرفته‌اند. روزانه ۳۰۰۰ موشک به شهرها، شهرک‌ها، فرودگاه‌های نظامی، بندرها، مسیرها، سامانه‌‌های کنترل از راه دور، پایگاه‌های ارتش و انبارهای سلاح ارتش شلیک خواهد شد. این جنگ فراگیر حتمی است اما زمان آن مشخص نیست و صراحتا باید گفت، این جنگ منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد مانند همان تخریب‌هایی که در یک دهه اخیر در عراق، سوریه، لبنان، لیبی و یمن رخ داد.»
«لارنس ویلکرسن» سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی آمریکا و رئیس ‌دفتر «کالین پاول»
وزیر خارجه پیشین این کشور که به عنوان منتقد برجسته نومحافظه‌کاران مطرح شده، نیز چندی پیش در سخنانی گفت: «اسرائیل به عنوان یک «دولت» ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود به عنوان یک رژیم آپارتاید است.» این دستیار پیشین وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: «من چند روز قبل گفتم اسرائیل تا ۲۰ سال دیگر دولت نخواهد بود، بلکه از بین می‌رود. قطعاً دموکراسی نخواهد بود. یک دولت آپارتاید خواهد بود و جهان آن را مانند آفریقای جنوبی رد خواهد کرد. اکنون می‌گویم موجودیت نخواهد داشت.» «سرجيو دلاپرگولا»، استاد جمعيت‌شناسي در رژیم اسرائيل و عضو تيم تحقيقاتي كابينه اين رژيم نیز اخیراً در گزارشی نوشته بود: «در زمینه ژئوپلتیک، مشکلات اساسی اسرائیل به ویژه درخصوص بازدارندگی با جمهوری اسلامی ایران بدتر شده است.» به گفته وی «نسل جدید یهودی، در حال دور شدن و فاصله گرفتن از اسرائیل هستند. جوانان یهودی نسبت به موجودیت دولت- ملت یهود نگرانی‌های جدی دارند.»
«یوفال دیسکین» رئیس‌ سابق دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز در اسفند ماه 1399 با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از احتمال فروپاشی این رژیم در آینده نزدیک خبر داده بود. دیسکین از علل و عوامل داخلی پرده برداشت که ممکن است باعث زوال و نیستی رژیم صهیونیستی شوند. رئیس‌ سابق «شاباک» در مقاله خود که با عنوان «با این سبک برای ما کابینه‌ای باقی نخواهد ماند» پیش‌بینی کرد که «اسرائیل تا نسل آینده باقی نخواهد ماند.» «دیسکین» در مقاله خود توضیح می‌دهد که «بخش عمده فشار اقتصادی و نظامی در اسرائیل فقط بر دوش ۳۰ درصد صهیونیست‌ها سنگینی می‌کند و با چنین رویکردی اسرائیل در آینده از مشکلات داخلی در امان نخواهد ماند و همه‌گیری «ویروس کرونا» نقاط ضعف داخلی این رژیم را برملا کرد. این مقام امنیتی سابق صهیونیست از انسجام اجتماعی و انعطاف اقتصادی و قدرت نظامی و امنیتی این رژیم سؤال کرد که نشان می‌دهد موجودیت صهیونیست‌ها برای نسل آینده تضمین شده است یا خیر. وی ادامه داد که خطر فراروی اسرائیل پرونده هسته‌ای ایران و یا «حزب‌الله لبنان» و یا به اصطلاح خودش «اسلام رادیکال» نیست، بلکه در واقع این رویکردهای داخلی و مشکلات ساختاری است که خطر واقعی فراروی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند.
رئیس‌سابق شاباک در مقاله خود می‌نویسد:« لازم نیست انسان کارشناس باشد تا بفهمد که اسرائیل با این وضع نمی‌تواند به حیات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود ادامه دهد. بسیاری از یهودیان به جای سرزمین‌های ‌اشغالی فلسطین ترجیح می‌دهند در نقطه دیگری از جهان زندگی کنند، زیرا در اسرائیل فشارها به طور همسان و متوازن و متعادل در میان اقشار مختلف جامعه تقسیم نشده است و بر همین اساس اسرائیل با توجه به قرار داشتن در منطقه سخت و دشوار خاورمیانه در برابر تهدیدهای مختلف فراروی خود نمی‌تواند ایستادگی کند.»
«آری شاویت» تحلیلگر پایگاه اطلاع‌رسانی «ماکورریشیون» در جریان جنگ 12 روزه اخیر نیز در یادداشتی نوشته: «حملات موشکی گروه‌های مقاومت تنها دغدغه و نگرانی اسرائیلی‌ها نیست بلکه تصاویر رسیده از عکا، بات یام، اللد، ام الفحم، طبریا، الخضیره و... همگی وحشت را به جان اسرائیلی‌ها انداخته است.» این تحلیلگر معتقد است هر کسی که تاکنون متوجه نشده باید بفهمد که اسرائیل اکنون در مقابل یک خطر وجودی و حیاتی قرار گرفته است، زیرا در حالی که حماس به ما حمله می‌کند، مشکلات داخلی نیز‌گریبان ما را گرفته و با بحرانی داخلی هم دست و پنجه نرم می‌کنیم. او می‌افزاید: «امروز گرچه، حماس، حزب‌الله و ایران برای ما خطرساز هستند، اما چند دستگی و بحران‌های داخلی ما را به شکلی حقیقی تهدید به فروپاشی می‌کند. امروز مشکلات داخلی آینده اسرائیل را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است در حالی که سایه جنگ داخلی هر لحظه بیشتر می‌شود و اگر کاری نکنیم به سادگی و شفافیت باید گفت که اسرائیل فرو خواهد پاشید.» «رانی دانیل» تحلیلگر نظامی و افراطی صهیونیست، نیز که از افراد نزدیک به فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی است گفته: «من مطمئن نیستم که فرزندانم در اینجا، آینده‌ای داشته باشند و گمان نمی‌کنم که آنها در اینجا بمانند.» «بنی موریس» مورخ اسرائیلی نیز نوشته: «طی چند سال آینده اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و یهودیان در این سرزمین به اقلیت تبدیل، طرد یا کشته می‌شوند و خوش شانس کسی است که به آمریکا و اروپا فرار کند.» همچنین، روزنامه هاآرتص طی تحلیلی نوشته که «بن گوریون» اسرائیل را تاسیس و نتانیاهو آن را نابود کرد. «یعقوب شارِت» عضو پیشین سازمان جاسوسی شاباک اسرائیل و پسر «موشه شارت» اولین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» می‌گوید: « اسرائیل با گناه متولد شد و آینده آن تاریک است... یهودی‌ها باید فلسطین ‌اشغالی را ترک کنند.» «زاهاو گیلون» رهبر سابق حزب «مرتس» نیز اعلام کرد، رویکرد عربده‌کشی که ارتش و ساختارهای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در پیش گرفته‌اند چیزی جز اقدامات مافیایی نیست، امری که این رژیم را در مسیر قهقرا قرار‌داده است. «ران آدلیست» نویسنده مطرح صهیونیست نیز در مقاله‌ای در روزنامه معاریو نوشت: «در سایه شکاف‌های رایج بین اسرائیلی‌ها در سطوح مختلف زبانی، فرهنگی و اقتصادی که نمی‌توان آن را از بین برد، ایده منافع مشترک، امروز در اسرائیل وجود ندارد و ایده مردم اسرائیل بیانگر واقعیت فعلی نیست.ادعای دموکرات بودن اسرائیل ادعا‌هایی توخالی است، زیرا آنچه اسرائیل در واقعیت شاهد آن است، در واقع حباب‌های آزادی است و دریای بزرگی که این حباب‌ها در آن تکان می‌خورد، یک دولت نژادپرست و تاریک است.»
شکست در جنگ «سیف القدس»
رژیم صهیونیستی که مدعیست دست برتر نظامی و امنیتی را در منطقه غرب آسیا دارد در ۱۵ سال گذشته در ۵ جنگ مهم با حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین شکست خورده است. نکته مهم در این مورد این است که در همه این جنگ‌ها رژیم اسرائیل توسط آمریکا و اروپا به مدرن‌ترین سلاح‌ها تجهیز شده بود. در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه، نیروهای مقاومت از لحاظ در اختیار داشتن تجهیزات نظامی در برابر رژیم اسرائیل، اوضاع چندان مناسبی نداشتند، با این وجود پیروز شدند. اما در جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴، اوضاع تغییر کرد و مبارزان فلسطینی با رونمایی از تجهیزات نظامی خود، صهیونیست‌ها را غافلگیر کردند. در آخرین جنگ بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین در سال جاری میلادی نیز که به جنگ «سیف‌القدس» معروف شد رژیم صهیونیستی شکست سختی متحمل شد.
شکست در این جنگ تنها ادعای گروه‌های مقاومت نیست. رسانه‌های صهیونیستی و چهره‌های سیاسی شاخص این رژیم مثل «لیبرمن،» به صراحت به شکست صهیونیست‌ها در این جنگ اعتراف کرده‌اند. در این جنگ نیروهای مقاومت با شلیک بیش از 4000 موشک و راکت توانستند معادلات نبرد را در راستای اهداف خود تغییر دهند. نتیجه این امر وارد آمدن خسارت‌های کم‌سابقه به صهیونیست‌ها بود. روزنامه اقتصادی «کلکلیست» چاپ رژیم صهیونیستی، خسارات اولیه ناشی از حملات موشک‌های مقاومت را برآورد کرده است. بر اساس برآورد این روزنامه، خسارات وارده در این 12 روز از خسارات وارده در جریان جنگ 2014 بیشتر است. این روزنامه نوشته، این جنگ 12 روز به طول انجامید، یعنی کمتر از یک چهارم جنگ 51 روزه در سال 2014 بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه خسارت مستقیم وارده به رژیم صهیونیستی در این 12 روز، بیش از 300 میلیون شِکِل (واحد پول این رژیم) یا حدود 92 میلیون دلار است که در مقایسه با 200 میلیون شِکِل (حدود 61 میلیون دلار) جنگ 51 روزه بیشتر است. بر اساس این گزارش، 5300 گزارش خسارت مالی (ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، زمین‌های کشاورزی و غیره) نیز از سوی ساکنان شهرک‌های «الغلافه» و سرزمین‌های مرکزی ‌اشغالی فلسطین اعلام شده است در سال 2014، تعداد گزارش خسارات مستقیم تنها 4000 گزارش بود. به نوشته این روزنامه، افزایش چشمگیر خسارات به «جبهه داخلی اسرائیل» به این دلیل است که تعداد حملات موشکی حماس افزایش یافته است. تعداد موشک‌های شلیک شده از سوی نوار غزه طی این مدت به حدود 3800 موشک رسیده است (البته تا 4300 موشک هم گفته شده است)، در حالی که تعداد موشک‌های شلیک شده طی جنگ 51 روزه در سال 2014 حدود 4600 موشک عنوان شده بود. همچنین در اثر درگیری در شهرها نیز خساراتی به این رژیم وارد شده است. در فهرست خسارات، علاوه‌بر خسارت به زیرساخت‌ها و تجهیزات شخصی، خسارت به 3400 ساختمان، 1700 وسیله نقلیه و 100 گزارش «خسارات دیگر» عنوان شده است. شهر «اشکلون» که مجموع گزارش خسارتش به 1087 گزارش رسیده، بالاترین درصد خسارت را ثبت کرده است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در این باره نوشته است: «حماس در جریان 11 روز نبرد، اقدام به شلیک
4 هزار و 369 موشک به اراضی‌اشغالی کرده که
300 موشک در 12 ساعت ابتدایی درگیری‌ها شلیک شده‌اند. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس‌حزب «اسرائیل خانه ما» نیز برای نخستین بار در تاریخ صهیونیست‌ها اعتراف کرد در این جنگ «اسرائیل نتوانست اهداف خود را در حمله به غزه محقق کند و شکست خورد.»
پایگاه خبری «العربی الجدید» (نزدیک به قطر) هم طی گزارشی درخصوص پیامدهای شکست صهیونیست‌ها در جنگ 12 روزه «سیف‌القدس» می‌نویسد: « در این جنگ قدس به مهم‌ترین و بارزترین شاخصه عمل و رفتار مقاومت تبدیل شد. دیگر این امکان برای رژیم ‌اشغالگر وجود ندارد که قدس و ساکنان آن را منزوی و محدود کند. هرگونه تجاوز آتی به این شهر و مسجدالاقصی، مقاومت فلسطین را به حرکت درخواهد آورد و درگیری‌ها از سر گرفته خواهد شد. این امر به نوعی یک تحول بی‌سابقه و مهم به شمار می‌رود که نقشه فلسطین را از «بحر تا نهر» تحت حمایت، رصد و نظارت مقاومت ترسیم می‌کند.» این پایگاه خبری می‌افزاید: « نبرد سیف‌القدس مایه مباهات و فخر صنایع اسرائیلی و آمریکایی یعنی گنبد آهنین را از دور خارج کرد و این سامانه کاملا در مهار موشک‌های مقاومت ناکام ماند. از نظر معنوی، گوساله مقدس ‌اشغالگران، یعنی تل‌آویو نیز بارها هدف موشک قرار گرفت. این امر به معنای بر باد رفتن مفهوم بازدارندگی اسرائیل است... مقاومت آتش‌بس را آن‌گونه که خود می‌خواست و نه آن‌گونه که ‌اشغالگران می‌خواستند، تحمیل کرد. زمانی که تهدید کرد اگر بمباران برج‌های بلند در غزه ادامه یابد، عمق اسرائیل در تل‌آویو هدف قرار می‌گیرد، رژیم ‌اشغالگر آن را متوقف کرد. یا زمانی که تهدید کرد دامنه شلیک موشک‌ها و خمپاره‌های خود را افزایش خواهد داد، اسرائیل نیز در روزهای آخر تجاوز، از شدت حملات خود کاست.»
«الی شارویت» فرمانده پیشین نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز به قدرت گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش حماس اذعان کرده و می‌گوید: «از زمان جنگ «شمشیر قدس» در ماه می‌ گذشته، بار دیگر قدرت حماس به صورت بسیار زیادی، افزایش یافته است.» وی اضافه می‌کند «از زمان جنگ سال ۲۰۱۴، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد که سربازانش قادر به مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین هستند، ولی این جنگ، این نظریه را تغییر داد.» شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز از هراس این رژیم از درگیریهای آتی با جنبش‌های حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین خبر داده و می‌گوید: «برآورد اسرائیل این است که در درگیری‌های آتی «در مرزهای شمالی یا مرزهای غزه، حماس و حزب‌الله از پهپادهای انتحاری علیه این رژیم استفاده خواهند کرد.»
گزارش‌هایی که اخیراً توسط کارشناسان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره تحولات مربوط به درگیری میان مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها منتشر شده است، نیز نشان می‌دهد که مقامات رژیم اسرائیل در ارزیابی تحرکات حماس و توانایی‌های آن و نیز مدیریت جنگ در برابر افکار عمومی شکست خوردند، در حالی که مسئولان صهیونیست ادعا می‌کردند جنبش حماس دچار آسیب زیادی شده است به‌گونه‌ای که تمایل دارد این جنگ هرچه سریعتر به پایان برسد اما واقعیت روی زمین چیز دیگری است. «یعقوب عمیدرور» رئیس‌ سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «هیچ راهی برای نابودی حماس بدون ‌اشغال غزه وجود ندارد؛ بنابراین تا زمانی که در خارج از غزه هستیم باید از خود بپرسیم چگونه با حماس مقابله کنیم و چگونه آن را از بین ببریم. در همین زمینه «لیراز مرگلیت» پژوهشگر مؤسسه استراتژیک در مرکز «هرتسیلیا» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد: احساسی را که اسرائیلی‌ها طی روزهای اخیر داشتند تنها با یک کلمه می‌توان توصیف کرد؛ «غافلگیری»؛ چرا که این روزها جنگ ما را کاملاً غافلگیر کرده است و ما اصلاً آمادگی برای آن نداشتیم. ما درحالی که برای بازگشت به یک زندگی عادی پس از کرونا آماده می‌شدیم دچار یک شوک و غافلگیری دیگر شدیم.
حملات سایبری گسترده
اسرائیل این روزها گرفتار معضل دیگری نیز می‌باشد و آن حملات گسترده گاه و بیگاه سایبری به زیرساخت‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی این رژیم هست. منابع‌ عبری‌زبان شهریور ماه جاری خبر دادند که« گروهی از هکرها با سرقت اسناد چند میلیون صهیونیست، بزرگ‌ترین حمله سایبری در تاریخ این رژیم را رقم زدند. روزنامه عبری‌زبان
«یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت:
گروه هکری«Sangkancil» ‌ توانسته با نفوذ به وبگاه‌ مقامات محلی اطلاعات 7 میلیون اسرائیلی را هک کند.» طبق این گزارش، این گروه اسناد برخی از صهیونیست‌ها را برای اثبات مدعای خود در اینترنت منتشر کرده که این اسناد، شامل کارت شناسایی، گواهینامه، حساب‌های مالیاتی است.
یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت که اطلاعات افشاشده پس از ‌اشتراک‌گذاری به افرادی نیز فروخته شده است. «جروزالم پست» نیز در این باره نوشت: «چنانچه چنین خبری صحت داشته باشد، بزرگ‌ترین هک در تاریخ اسرائیل رقم خورده است.»
مرداد ماه گذشته نیز با اعلام خبر گسترده‌ترین هک سایبری شرکت‌های دولتی و خصوصی رژیم صهیونیستی که از سال 2019 در جریان بود، بار دیگر مسئله آسیب‌پذیری ساختارهای این رژیم در برابر حملات سایبری مطرح شد.این حمله که از سوی شرکت «فایر ‌آی» نیز مورد تایید واقع شده، علاوه‌بر نهادهای اقتصادی و تجاری، ساختارهای نظامی رژیم صهیونیستی را نیز هدف قرار داده است. «هاآرتص» نوشت: «این بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین حمله سایبری علیه وب‌سایت‌های اسرائیل است که تاکنون رصد شده است.» حدود یک سال پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی از حمله سایبری به سرورهای ده‌ها شرکت حمل‌و‌نقل و لجستیک رژیم اسرائیل خبر داده بودند. به نوشته روزنامه صهیونیستی «کالکالیست»، قربانیان این حمله گسترده سایبری واردکنندگان تجهیزات نظامی حساس و شرکت‌های لجستیکی و وارداتی بودند.این روزنامه نوشت هکرها اطلاعاتی را که برای کشورهای دشمن دارای ارزش راهبردی است به سرقت برده‌اند.
روزنامه «یدیعوت ‌آحارانوت » در این زمینه نوشت مشخص نیست حملات سایبری از سوی چه کشوری بوده یا اینکه این عملیات توسط چه گروهی از هکرها انجام شده است. 2 هفته پس از این حمله بزرگ سایبری به شرکت‌های صهیونیستی، روزنامه« یسرائیل هیوم» در تاریخ 27 دسامبر ۲۰۲۰ (یک شنبه 7 دی 99) به نقل از یکی از کارشناسان امنیت سایبری نوشت: «پیش‌بینی می‌شود چالش‌های سایبری اسرائیل در آینده گسترده‌تر و پیچیده‌تر شود.» کارشناس صهیونیست از اینکه هکرها موفق شدند به «مقدس‌ترین مقدسات» ساختار امنیتی آمریکا (و البته اسرائیل) دست پیدا کنند، ابراز شگفتی کرد.وی در عین حال اعتراف کرد در شرایطی که اسرائیل با جنگ بزرگی در صحنه سایبری روبه‌رو است، بشدت به دنبال مطلع شدن از میزان و حجم اطلاعاتی است که هکرها موفق به تخلیه آن شده‌اند. 
روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز با انتشار مقاله‌ای در رابطه با حملات سایبری انجام شده، تاکید کرد: «ضرباتی که شرکت‌های اسرائیلی در دوره اخیر متحمل شده‌اند، ثابت می‌کند جنگ سایبری روز‌به‌روز گسترده‌تر و قوی‌تر می‌شود تا پرسش‌های بی‌پاسخی درباره میزان آمادگی ساختار سایبری اسرائیل در مقابله با این حملات مطرح شود.» این روزنامه عبری‌زبان اعتراف می‌کند اگر چه اسرائیل همچنان سیاست ابهام را درباره این حملات پیگیری می‌کند اما ضربات سختی متحمل شده است. پیش از این روزنامه هاآرتص با‌ اشاره به این ناتوانی، پرسیده بود پس آن سامانه سایبری عظیمی که از آن سخن می‌گفتید، ۲۵۰ میلیون شکل (۷۶ میلیون دلار) برای آن در سال خرج می‌کنید و ۳۵۰ کارشناس سایبری را برای آن به کار گمارده‌اید، کجاست؟ چرا تمام این امکانات نتوانسته‌اند از فرو افتادن پایگاه‌های داده اسرائیلی یکی پس از دیگری جلوگیری کنند.
روزنامه هاآرتص با‌ اشاره به ادعای مسئولین اسرائیلی درباره دست داشتن هکرهای ایرانی در این حملات سایبری می‌نویسد: «امروز جامعه اسرائیل هم به این نتیجه رسیده است که ایران دارای قدرت سایبری پیشرفته است و قادر است از این توانمندی برای ضربه زدن به اسرائیل استفاده کند ، اینکه بر اساس داده‌های پایگاه رصد حملات چک پوینت بعد از ترور محسن فخری زاده یکی از مسئولان برنامه هسته‌ای ایران یک گروه هکری ۱۲ شرکت اسرائیلی را در یک هفته هک کند، مسئله قابل تاملی است، به ویژه که ما فقط از این تعداد اطلاع داریم و آنچه گفته می‌شود صرفا آمار و ارقام است که می‌خواهند گفته شود.»
فرار بزرگ
رژیم صهیونیستی در حالی مدعی دست برتر اطلاعاتی و امنیتی در منطقه غرب آسیاست که همین اخیراً 6 زندانی فلسطینی با فرار از مخوفترین زندان امنیتی این رژیم، کل ساختار امنیتی این رژیم را به سخره گرفتند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موفقیت اسرای فلسطینی در فرار از زندان امنیتی «جلبوع » را ادامه شکست‌های این رژیم توصیف و اذعان کرد که نهادهای رژیم اسرائیل در حال فروپاشی است. «نفتالی بنت» در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل دلیل فرار اسرای فلسطینی از این زندان امنیتی را نتیجه ورشکسته شدن نهادهای این رژیم دانست و خواستار اصلاح آنها شد. نفتالی بنت گفت: «ما انرژی و تلاش‌های زیادی را برای اصلاح مجموعه‌ای از ‌اشتباهات و شکست‌هایی که نباید رخ می‌داد، صرف کرده‌ایم... به نظر می‌رسد برخی از موسسات اسرائیل در سال‌های اخیر رو به ویرانی گذاشته‌اند و شروع به اصلاح آنها ضروری است.»
رسانه‌های اسرائیلی نیز در حالی که شوک مقامات این رژیم از فرار اسرای فلسطینی را بازتاب می‌دادند اعلام کردند که این 6 تن از طریق تونلی که حفر کرده بودند موفق به فرار شدند؛ اما آنچه که انتقادات ضد سیستم اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را که ادعای بالایی در سطح جهانی دارد برمی‌انگیزد این است که این اسرای فلسطینی چگونه موفق به حفر چنین تونلی شده‌اند، بدون اینکه صهیونیست‌ها متوجه شوند؟! در همین زمینه یک منبع امنیتی اسرائیلی در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: این حادثه (فرار اسرای فلسطینی) بسیار سخت و عجیب است، هیچ اطلاعاتی در مورد آن وجود نداشت در حالی‌که اسرای فلسطینی مدت‌ها در حال حفر تونل بودند اما ما کمترین اطلاعاتی در این زمینه نداشتیم! بسیاری از کارشناسان امنیتی نیز این اتفاق را یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی می‌دانند. درحالی که به اعتراف خود صهیونیست‌ها زندان جلبوع یکی از زندان‌های کاملا حفاظتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، فرار چند اسیر فلسطینی از طریق تونل دست‌مایه طنز کاربران و کاریکاتوریست‌ها نیز شده و مطالب و تصاویر تمسخرآمیزی علیه مقامات اسرائیل منتشر کردند.درباره میزان حفاظت و امنیت این زندان، «عبدالرحمن شهاب» مدیر مرکز مطالعاتی غزه در این خصوص اظهار داشت، هرکسی که زندان جلبوع را بشناسد می‌داند که فرار از این زندان شبیه معجزه است. وی افزود هریک از اتاق‌های این زندان به دلیل استحکام و تدابیر امنیتی آن خزانه نامیده می‌شود. فرار این اسرا یک سیلی بزرگ به صورت رژیم ‌اشغالگر از شمال تا جنوب است.
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب نیز با انتشار مطلبی در روزنامه «رأی الیوم» درباره فرار
۶ اسیر فلسطینی نوشت: «موضوع فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی که یکی از امنیتی‌ترین و حفاظت شده‌ترین زندان‌های این رژیم محسوب می‌شود همچنان در اولویت دستور کار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد. بسیاری از مؤسسات امنیتی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که این یک شکست تاریخی برای اسرائیل و هم سطح با شکست ارتش آن در جنگ سال ۱۹۷۳ است. از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی تأکید کردند که ناکامی‌های عملیاتی و اطلاعاتی منجر به موفقیت چشمگیر در عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان شد و شکست تل‌آویو کاملاً آشکار شده است. منابع صهیونیستی خود اذعان دارند که فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های آنها ناکارآمدی سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی تل‌آویو را بیش از پیش به نمایش گذاشت. این یک رسوایی بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.»
لبنان و خرید سوخت از ایران
شکست محاصره لبنان و خرید سوخت لبنان از ایران را نیز می‌توان جدیدترین شکست رژیم صهیونیستی عنوان کرد. ماجرا از آنجا شروع شد که «سید حسن نصرالله» در سخنرانی عاشورای خود از حرکت کشتی‌های سوخت خریداری شده از ایران به سمت لبنان خبر داد و تهدید کرد هر تعرضی به این کشتی‌ها پاسخ داده خواهد شد. در پی این سخنان، بحثی داغ در لبنان و منطقه به راه افتاد تا جایی که یکی از کارشناسان شبکه فرانس 24 از «طوفان ژئوپلتیک» در منطقه گفت. بالاخره محموله کشتی اول که در سوریه پهلو گرفته بود، در میان شوق و شور مردم لبنان وارد خاک این کشور شد؛ ورودی که تمام محاسبات و سیاست‌های تحریم حداکثری آمریکا علیه ایران، سوریه و لبنان و تمام تهدیدات رژیم صهیونیستی را یکسره به هم زد. این اقدام در همان ابتدا منجر به سقوط نرخ دلار در برابر پول ملی لبنان شد و هر دلار از 19 هزار لیر به 13 هزار و 700 لیر کاهش پیدا کرد. علیرغم ابراز نگرانی و اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره واردات سوخت ایران به لبنان و تلاش برای امنیتی کردن این موضوع، تل‌آویو اما، آن‌طور که رسانه‌های صهیونیستی پوشش دادند جرأت اقدام علیه این کاروان را نداشت.
در همین ارتباط روزنامه «الاخبار» لبنان در مطلبی این اقدام حزب‌الله را تحلیل کرده و نوشت: اولین پیامد اقدام حزب‌الله اثبات معادله بازدارندگی در مقابل دشمن صهیونیستی بود. رژیم صهیونیستی جرأت نکرد جلوی ورود کشتی‌های ایرانی به سواحل سوریه را بگیرد همانطور که جرأت نکرد جلوی ورود ‌تانکرهای حامل سوخت ایران از سوریه به لبنان را بگیرد.» در همین زمینه وب‌سایت «اسرائیل دیفنس» متخصص در امور امنیتی و نظامی در مقاله‌ای نوشت: «نصرالله اسرائیل را در باتلاق قرار داده است، اگر ارتش اسرائیل به کشتی‌ها تعرض کند از نظر مردم لبنان به‌عنوان طرفی شناخته می‌شود که از ایجاد راه‌حل برای بحران سوخت لبنان از طریق حزب‌الله جلوگیری می‌کند و این به‌معنای آن است که حزب‌الله چهره خود را به‌عنوان یک گروه در حال مبارزه با اسرائیل بازیابی می‌کند.»
جمع‌بندی
رژیم صهیونیسی در میان بحران‌های داخلی و خارجی مثل بحران هویت، بحران مشروعیت، بحران سیاسی و بحران امنیتی دست و پا می‌زند و هرچه بیشتر دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌رود. سال هاست که دولت‌های این رژیم به دنبال نابودی گروه‌های مقاومت در فلسطین و منطقه غرب آسیا هستند. سالهاست که این رژیم به دنبال نابود کردن توان موشکی نیروهای مقاومت هست، سالهاست که این رژیم به دنبال ارتقای ضریب امنیتی خود هست. اما با وجود این تلاش‌ها رسانه‌ها و کارشناسان این رژیم به این مسئله اذعان دارند که اسرائیل در سراشیبی سقوط و فروپاشی حتمی قرار دارد و تنها مسئله باقی‌مانده زمان این فروپاشی است که کی رخ دهد.