kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

سایه سیاه گرسنگی و قحطی بر سر 5 میلیون یمنی



سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرده که هنوز
پنج میلیون نفر از مردم یمن از جمله ۴۰۰ هزار کودک در آستانه قحطی قرار دارند.
با وجود کاهش حملات آل‌سعود به یمن به دلیل هراس از واکنش انصارالله اما مردم یمن همچنان قربانی اقدامات سعودی‌ها می‌شوند. نابودی زیرساخت‌های یمن و تشدید محاصره این کشور توسط عربستان باعث ایجاد قحطی و کمبود مواد غذایی و دارویی شده است. این مسئله باعث شده که سازمان ملل نسبت به وقوع یک جنایت بزرگ در یمن هشدار دهد.
در این راستا، «دیوید‌گریسلی» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن در کنفرانس خبری در ژنو گفت که با گذشت حدود هفت سال از جنگ یمن، ۲۰ میلیون نفر (دو سوم جمعیت یمن) به کمک‌ نیاز دارند. وی گفت که پنج میلیون نفر در یمن از جمله ۴۰۰ هزار کودک در آستانه قحطی قرار دارند.‌گریسلی افزود که اقتصاد یمن فرو پاشیده، بهای غذا افزایش یافته و تأمین کالاها با سختی مواجه شده است.
طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، این مسئول سازمان ملل با اشاره به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی مردم یمن در جنوب این کشور گفت که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه است. وی در عین حال تصریح کرد که تأمین مایحتاج غذایی تا حدودی بهتر شده است و سازمان ملل با کمک‌های مالی که در اختیار آن قرار گرفته توانسته شمار دریافت‌کنندگان این کمک‌ها را از ۱۰ میلیون نفر به ۱۳ میلیون نفر افزایش دهد.