kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

وزیر کشور در بندرعباس: قدرت‌های فرامنطقه‌ای ‌در منطقه ماجراجویی نکنند

وزیر کشور با بیان اینکه «بارها ‌به قدرت‌های فرامنطقه‌ای هشدار دادیم در منطقه ماجراجویی نکنند» گفت: امنیت خلیج فارس را با عزت و قدرت حفظ خواهیم کرد.

‌احمد وحیدی، وزیر کشور در آیین تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید هرمزگان گفت: اشکالی که در سیستم بوروکراسی‌مان وجود دارد، حاکم شدن عمده دولت در اقتصاد است که این موضوع در نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، موضوعیت ندارد و باید تحول عمیقی در این حوزه صورت گیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه باید اقتصادمان را از دولت‌محوری خارج کنیم خاطرنشان کرد: باید از نفت فروشی خارج شویم. در این خصوص باید از فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرموده‌اند اگر یک روز نفت بسته شود آن موقع معلوم می‌شود که در کشور چه ثروت و جوهره‌ای داریم استفاده کنیم.
وحیدی تصریح کرد: بالفعل کردن سرمایه‌های کشور با محوریت و مشارکت مردم برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است و البته در این مسیر باید از سرمایه‌گذاری خارجی هم استفاده لازم را داشته باشیم.
وحیدی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در ایجاد تحول در حوزه اقتصادی کشور؛ گفت: شرط تحقق این کار در گرو آزادسازی ظرفیت‌های داخلی کشور با مشارکت مردم است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت امنیت خلیج فارس، گفت: جمهوری اسلامی ایران با عزت و قدرت امنیت خلیج فارس را نگه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد که قدرت‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ماجراجویی در منطقه‌مان باشند.
وزیر کشور در همین خصوص گفت: امنیت امروز خلیج فارس با تلاش ایران اسلامی تامین شده و کشورهای منطقه خود توانایی تامین این امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای دیگر نیست.
وحیدی با اشاره به اینکه دست همکاری را با کشورهای همسایه می‌گیریم و اجازه فتنه‌گری در منطقه به کشورهایی نظیر آمریکا را نمی‌دهیم، عنوان کرد: امیدواریم حاکمان کشورهای منطقه اجازه ندهند امنیت خودشان به خاطر فعالیت‌های مخربانه صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کش به خطر افتد.
وی اضافه کرد: با کشورهای منطقه مشکلی نداریم و به دنبال همکاری‌های متقابل هستیم.
وزیر کشور تصریح کرد: امروز نیروهای نظامی کشور اهم از ارتش و سپاه در خلیج فارس حضور دارند و در راستای امنیت منطقه تلاش می‌کنند.
‌وحیدی با اشاره به این واقعیت که آمریکا در هر جایی از دنیا که رفته است؛ فتنه ایجاد کرده است؛ گفت: در همین فاجعه اخیر در افغانستان که باعث شهادت و مجروحیت صدها نفر شد، فتنه آمریکایی بوده است.
وی در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها به طرق‌های مختلف به داعش با ارسال مهمات و امکانات از طریق هواپیما کمک کرد و حتی در جابجایی آنها هم به افغانستان سهیم است.
به گزارش تسنیم، وحیدی با بیان اینکه کشورهای بیگانه دل‌شان به حال منطقه نمی‌سوزد، گفت: حضور صهیونیست‌ها در منطقه برای منطقه مضر است.