kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

«سامی جاسم»، دست راست ابوبکر بغدادی به دام افتاد

نخست‌وزیر عراق از بازداشت «سامی جاسم»، معاون ابوبکر البغدادی و یکی از اصلی‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستیِ داعش خبر داد.


«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، روز دوشنبه از دستگیری یکی از مهم‌ترین سرکرده‌های داعش در یک عملیات برون‌مرزی خبر داد: «در زمانی که چشم قهرمانان ما در نیروهای امنیتی برای محافظت از انتخابات هوشیار و باز بود، بازوی اصیل آنها در سرویس اطلاعاتی یکی از دشوارترین عملیات‌های اطلاعاتی را در خارج از مرزها انجام می‌داد.» در ادامه این پیام آمده «این عملیات به دستگیری سامی جاسم سرپرست مالی داعش و معاون ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش منجر شد.
به گزارش فارس، لحظاتی پس از انتشار این توئیت از سوی الکاظمی، گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق جزئیاتی از این عملیات برون‌مرزی و تروریست دستگیر شده منتشر کرد. در بیانیه الاعلام الامنی عراق (وابسته به ارتش)، آمده «سامی جاسم محمد جعاطة العجوز الجبوری» ملقب به «ابو آسیا» و «ابوالقادر الزبیدی» مسئول پرونده‌های مالی و اقتصادی گروه تروریستی داعش طی یک عملیات ویژه «برون مرزی» دستگاه اطلاعات ملی عراق دستگیر شد. این تروریست داعشی متولد ۱۹۷۴ است که چهار فرزند دارد و در حالی که دارای همسر بود، از سه تن از بانوان ایزدی به عنوان کنیز سوءاستفاده کرده است.
گفتنی است، وی مرد شماره دو داعش به شمار می‌آید و برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که وی چند روز پیش در ترکیه دستگیر شده است. او یکی از سرکرده‌های مهم میدانی داعش در نبردهای تلعفر و الحضر مقابل نیروهای الحشد‌الشعبی در سال ۲۰۱۷ است و متهم به کشتار هزاران عراقی و سوری طی دوران سلطه داعش در دو کشور سوریه و عراق است.